felújítják a tokaji hidat

2020.02.22. 11:30

Megcincálják a „köldökzsinórt”

Március helyett csak augusztusban kezdik a hídfelújítást, de legalább hozzálátnak a rekonstrukcióhoz.

Végre! – sóhajthatnak fel a Rakamazt Tokajjal összekötő híd mindkét oldalán. Régi vágyuk teljesül azzal, hogy felújítják a közúti átkelőt.

Fahíddal kezdődött

Az Erzsébet királyné híd históriája a XVI. századig nyúlik vissza: az első fahidat akkortájt építették meg (előzőleg csak egy rév üzemelt), ám az az 1565-ös harcok idején megsemmisült.

A mostani helyén lévő hidat Mária Terézia „húzatta fel”, az pedig az 1849-es csatározások alatt vált használhatatlanná.

A század végén született döntés az első vashídról, melyet 1896-ban adtak át a forgalomnak. Azóta hívják azt Erzsébet királyné hídnak, a Tisza és a Bodrog összefolyásánál lévő „köldökzsinór”-t, amit alaposan megcincálnak hamarosan.

– A híd állaga nagyon leromlott. Én szinte napi rendszerességgel megyek át rajta, és tapasztalom, hogy a teherautók mennyire próbára teszik. Örömmel értesültem arról, hogy felújítják a hidat – mondta a rakamazi Szász Simon.

Közlekedési nehézségek

A Tisza-híd felújítását tavaly­előtt kellett volna elkezdeni, azonban a feltárások révén kiderült, hogy komolyabb munkálatokra van szükség.

– A tervek szerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából az A-Híd Zrt. március 16-án kezdte volna a munkát, és következő év tavaszára készült volna el teljesen – közölte Erdős József, a tokaji polgármesteri hivatal sajtóreferense.

– Ugyanakkor a MÁV is bejelentette, hogy május 8-tól július végéig vágányzárat léptet életbe Szerencs és Nyíregyháza között. A vasúttársaság már két éve meghirdette a leállást, a közúti hídnak eredetileg már el kellett volna készülnie.

A két munkálat tehát egymásra csúszott, az pedig súlyosbította volna az egyébként is közlekedési nehézségeket okozó időszakot.

A tokaji Paulay Ede Színházban a napokban tartottak lakossági fórumot, ahol Koncz Ferenc, a térség országgyűlési képviselője bejelentette: a közúti hidat csak a vágányzár befejezése után kezdik el felújítani.

Külső konzolok

– Ez azért is nagy könnyebbség, mert az óránkénti két személyvonatot és egy intercityt is a közúton kell pótolni, ami nagyságrendileg száz autóbusznyi megnövekedett forgalmat eredményezett volna napi szinten.

Az Erzsébet királyné közúti híd felújításának költsége meghaladja az egymilliárd forintot.

A módosított tervekkel a beruházás jövő év októberéig tart. A munkálatok részeként a jelenlegi úttest oldalanként húsz centivel lesz szélesebb, a gyalogosok és a kerékpárosok a híd oldalán elhelyezett külső konzolokon közlekedhetnek majd, biztonságosabbá téve a közlekedést – fűzte hozzá Erdős József.

Tokaj és a borvidék forgalmi terheit a korábban tervezett 39-es számú főút csökkentené, ami a településeket elkerülve egy új Tisza-híddal átvezetné a tranzitforgalmat Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe. Ennek több mint tíz éve engedélyes tervei is vannak, a városvezetők és a lakosság ennek a megvalósításához kért segítséget a fórum résztvevőitől.

LTL

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában