2020.06.12. 07:19
Változtat a Lada: oszlik a balladai homály
Felfüggesztette új autói forgalmazását, a szerviz-, alkatrész- és garanciális tevékenység zavartalanul folytatódik.
Forrás: lada.ru
„Az a hír járja, hogy Togliattiban a Volga-parti autógyár szakemberei már javában dolgoznak egy teljesen új konstrukció, a Lada–2107 típusú gépkocsi kialakításán.
E típusnál nem lesz fellelhető a jól ismert „Zsiga-betegség”, a vezérműlánc gyakori meglazulása és csattogása, ugyanis fogazott vezérműszíj létesít kapcsolatot a főtengely és a vezérműtengely között.
Az eddiginél tökéletesebb karburátort terveztek a Lada–2105 számára, és megbízhatóbb gyújtási rendszert alkalmaztak.
Ezzel magyarázható, hogy az új típus téli hidegben, városi közlekedésben mért átlagfogyasztása 93-as oktánszámú benzinből 9,5–10 liter között van száz kilométeren” – írta a Kelet-Magyarország szinte napra pontosan 40 éve.
Bizonytalan ideig
Aki az információs szupersztrádán mostanság felhajt a Lada Hungary Kft. honlapjára, mellbevágó bejelentéssel szembesül. Eszerint bizonytalan ideig felfüggesztette Európában (ezen belül Magyarországon is) az újautó-forgalmazását a cég.
A Lada többségi tulajdonosa, a Renault–Nissan Szövetség globális stratégiájának kialakításakor eldöntötte: a márka modelljeit nem az európai forgalmazásra szánja.
Leállították a kontinens emissziós normáinak megfelelő modellek gyártását.
Ugyanakkor a szerviz-, alkatrész- és garanciális tevékenység továbbra is zavartalanul folytatódik az országos márkaszerviz-hálózatban.
– Sok élmény fűz a Zsigulihoz, a Ladához. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye első főállású műszaki vizsgabiztosaként elmondhatom, hogy 40 éve a maihoz képest teljesen más volt a vizsgáztatás műszerezettsége.
A Zsigulik karosszériája viszonylag hamar rozsdásodott – említette Szaszala László, a Magyar Autóklub észak-alföldi regionális elnöke, aki sok európai országban járt ezzel az autójával.
– Jó teljesítménynek számított, ha egy kocsival valaki elérte a 100 ezer kilométer „futást”. Én a Zsigulimmal Budapesten, a mai Teréz körúton léptem át a bűvös határt. Félreálltam, és a korabeli divatnak megfelelően meglocsoltam pezsgővel a jubiláns járművet.
LTL
Eladó utolsó példányok
A készleten lévő utolsó darabokat kiárusítják. Ha a szövetség európai stratégiája változik, akkor folytatják a márka új modelljeinek a forgalmazását. A Lada Hungary Kft. (a Duna Autó Csoport része) öt éve kötött együttműködési szerződést az Autovazzal. Azóta mintegy 4 ezer új Ladát értékesítettek a honi piacon.
Zúg a Volga
A második világháború után különböző személy- és teherautók sorozatgyártását kezdték meg a Szovjetunióban, közöttük az olyan ismert típusokét, mint a Moszkvics, a Pobjeda, a Volga, majd a Zaporozsec. A torinói Fiat-autógyárral együttműködve 1967-től épült gyár a Volga partján, és 1970 augusztusában már sorozatban készültek a Zsigulik tízezrei. Az első „kocka Lada” 1980-ban gurult le a gyártósorról – írja a zsiguli.hu.