egy történet vége?

2020.06.12. 07:19

Változtat a Lada: oszlik a balladai homály

Felfüggesztette új autói forgalmazását, a szerviz-, alkatrész- és garanciális tevékenység zavartalanul folytatódik.

Forrás: lada.ru

„Az a hír járja, hogy Togliattiban a Volga-parti autógyár szakemberei már javában dolgoznak egy teljesen új konstrukció, a Lada–2107 típusú gépkocsi kialakításán.

E típusnál nem lesz fellelhető a jól ismert „Zsiga-betegség”, a vezérműlánc gyakori meglazulása és csattogása, ugyanis fogazott vezérműszíj létesít kapcsolatot a főtengely és a vezérműtengely között.

Az eddiginél tökéletesebb karburátort terveztek a Lada–2105 számára, és megbízhatóbb gyújtási rendszert alkalmaztak.

Ezzel magyarázható, hogy az új típus téli hidegben, városi közlekedésben mért átlagfogyasztása 93-as oktánszámú benzinből 9,5–10 liter között van száz kilométeren” – írta a Kelet-Magyarország szinte napra pontosan 40 éve.

Bizonytalan ideig

Aki az információs szuper­sztrádán mostanság felhajt a Lada Hungary Kft. honlapjára, mellbevágó bejelentéssel szembesül. Eszerint bizonytalan ideig felfüggesztette Európában (ezen belül Magyarországon is) az újautó-­forgalmazását a cég.

A Lada többségi tulajdonosa, a Renault–Nissan Szövetség globális stratégiájának kialakításakor eldöntötte: a márka modelljeit nem az európai forgalmazásra szánja.

Leállították a kontinens emissziós normáinak megfelelő modellek gyártását.

Ugyanakkor a szerviz-, alkatrész- és garanciális tevékenység továbbra is zavartalanul folytatódik az országos márkaszerviz-hálózatban.

– Sok élmény fűz a Zsigulihoz, a Ladához. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye első főállású műszaki vizsgabiztosaként elmondhatom, hogy 40 éve a maihoz képest teljesen más volt a vizsgáztatás műszerezettsége.

A Zsigulik karosszériája viszonylag hamar rozsdásodott – említette Szaszala László, a Magyar Autóklub észak-alföldi regionális elnöke, aki sok európai országban járt ezzel az autójával.

– Jó teljesítménynek számított, ha egy kocsival valaki elérte a 100 ezer kilométer „futást”. Én a Zsigulimmal Budapesten, a mai Teréz körúton léptem át a bűvös határt. Félreálltam, és a korabeli divatnak megfelelően meglocsoltam pezsgővel a jubiláns járművet.

LTL


 

Eladó utolsó példányok

A készleten lévő utolsó darabokat kiárusítják. Ha a szövetség európai stratégiája változik, akkor folytatják a márka új modelljeinek a forgalmazását. A Lada Hungary Kft. (a Duna Autó Csoport része) öt éve kötött együttműködési szerződést az Autovazzal. Azóta mintegy 4 ezer új Ladát értékesítettek a honi piacon.

 

Zúg a Volga

A második világháború után különböző személy- és teherautók sorozatgyártását kezdték meg a Szovjetunióban, közöttük az olyan ismert típusokét, mint a Moszkvics, a Pobjeda, a Volga, majd a Zaporozsec. A torinói Fiat-autógyárral együttműködve 1967-től épült gyár a Volga partján, és 1970 augusztusában már sorozatban készültek a Zsigulik tízezrei. Az első „kocka Lada” 1980-ban gurult le a gyártósorról – írja a zsiguli.hu.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában