Bosszantó lyukak

2020.07.17. 14:00

Ádáz harc a kátyúk ellen Nyíregyházán

„Az útellenőrök folyamatosan járják a kezelésünkben lévő utakat, és jelzik az ott keletkezett kátyúkat.”

A nyíregyházi vasútállomás előtt egy autóbusz járt pórul

Forrás: Olvasónktól

Bosszantó lyukak éktelenkednek az utakon. Az elhasználódás, az erózió miatt keletkeznek a károk az aszfaltrétegen. Olvasónk jelezte: a nyíregyházi vasútállomás előtt egy autóbusz járt pórul. Érdeklődésünkre kiderült, hogy az ominózus rész nem a NyírVV Nonprofit Kft.-hez tartozik. Viszont a társaság foglalkozik minden olyan kátyúzási munkával, ami nem a Magyar Közút Nonprofit Kft. „felségterülete”.

Kategorizált utak

– Társaságunk éves költségvetése tartalmazza a szilárd burkolatú utak fenntartására fordítható összeget. A melegaszfaltos technológiájú, nagy felületű útjavításra az idén nettó 130 millió forintot tudunk fordítani – közölte Dicső Péter, a NyírVV közterület-kezelési igazgatója. – Az útellenőrök folyamatosan járják a kezelésünkben lévő utakat, és jelzik az ott keletkezett kátyúkat. Az úthibákat az utak kategóriája szerint, illetve a kátyú méretétől és elhelyezkedésétől függően folyamatosan javítjuk.

Elmondható, hogy az elmúlt évek nagyszabású útépítési és útfelújítási munkáinak köszönhetően sokat javult az utak állapota, de természetesen van még több olyan útszakasz, ami javításra vagy felújításra szorul.

Dicső Péter hozzátette, hogy az út kezelőjének a feladata a kátyú megszüntetése:

– Nyíregyházán az önkormányzati tulajdonban lévő utak kezelője társaságunk, az állami tulajdonban lévő utak (a nagykörút és az abból kivezető főutak, kivéve a Korányi Frigyes utca) pedig a Magyar Közút Nonprofit Kft.-hez tartoznak. Az olvasói fotón szereplő terület, ahol a busz hátulja található, jól láthatóan nem út – jegyezte meg végezetül.

Burkolathiba esetén

Megtudtuk, hogy amennyiben burkolathibát észlel bárki, és az érintett útszakasz a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésébe tartozik, akkor a bejelentését megtehetik a területileg illetékes megyei vagy autópálya-szakasz diszpécserszolgálatánál, illetve a társaság Útinform szolgálatánál (utinform.hu/kapcsolat).

Döntő lehet a teherbírás

A magyar fő- és mellékúthálózat átlagéletkora negyven év felett van. Az utakat a mainál eleve kisebb teherbírásra és forgalomra tervezték. Az elöregedett burkolatokon a hideg és csapadékos teleken időszakosan megnő a kátyúk száma. Az érintettek folyamatosan nagy erőkkel dolgoznak ezek megszüntetésén. Mivel az autópályák átlagéletkora jóval alacsonyabb, ritkábban fordulnak elő rajtuk úthibák.

KM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában