43 éve épült

2020.11.18. 14:00

Felelős felső döntés: megújul a felüljáró

A nyíregyházi önkormányzat kezdeményezte, hogy teljesen megújuljon az 1977-ben átadott Tiszavasvári úti felüljáró.

A Magyar Közlöny tette közzé elsőként, hogy a kormány „kiemelt társadalmi igényű programnak” minősítette a 36. számú Polgár-Nyíregyháza másodrendű főút 49+480 km szelvényében a vasútvonal feletti híd felújítását. A Nyíregyháza-Záhony vasútvonal feletti közúti átkelőt Tiszavasvári úti felüljáróként szokták emlegetni. A Kelet-Magyarország 1977. április 30-i számában számolt be arról, hogy átadták Nyíregyháza új felüljáróját. Ojtozi János, a közúti üzemi vállalat igazgatója bejelentette: „Tizennégy vállalat jól szervezett munkájával, hat hónappal a határidő előtt, 100 millió forintos befektetéssel készült el a beruházás”.

Alul, oldal- és felülnézetből is jól látszik, hogy halaszthatatlan a szakszerű beavatkozás. A városi közgyűlésen szinte havi rendszerességgel szóba került, hogy időszerű lenne a 43 éves híd rekonstrukciója.

– A nyíregyházi önkormányzat kezdeményezte a Tiszavasvári úti felüljáró felújítását. Ezzel egy hosszú, de annál alaposabb folyamat kezdődött el – mondta dr. Kovács Ferenc, a megyeszékhely polgármestere.

– A vizsgálatok megállapították, hogy teljes körű megújulásra van szükség. Nem elég a felületi kezelés, ki kell cserélni a tartószerkezetet, a pilléreket, a hídfelületet és azt kértük: a tervbe építsék be, hogy amennyiben a belvárosból megyünk a Kertváros felé, akkor a jobb oldalon szélesebb legyen a járda, amelyen egy kerékpárút is helyet kaphasson, hiszen most a felüljáró előtt és után is van kerékpárút, de a hídon nincs. Elkészültek a kiviteli tervek, és már „csak” a forrás hiányzott hozzá. Néhány napja viszont megszületett a kedvező döntés, így egy újabb lépcsőfokot léptünk feljebb.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megerősítette: a híd felújításának és az érintett közművek kiváltásának kiviteli tervei teljeskörűen elkészültek. Többször egyeztettek a munkálatok idején várható, a vasúti üzemmódot alapjaiban érintő korlátozásokról, ideiglenes műszaki megoldásokról a MÁV Zrt. munkatársaival. Elsősorban a hídszerkezet alatti vasúti felsővezeték-rendszer kialakításának egyedisége, komplexitása miatt van nagy jelentősége mindennek. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szaktárcaként készítette elő a pénzügyi háttér biztosításához szükséges kormánydöntést.

– Ha nincs a koronavírus-járvány, akkor talán már hamarabb is határozhattak volna a kérdésben, de a pandémiás helyzet lassította a folyamatot. A lényeg, hogy a Tiszavasvári úti felüljáró felújítása is belekerült az országosan is kiemelt projekt közé, amely prioritást élvezhet. Az időjárás függvényében kezdődhetnek a munkák, addig a vonatkozó előírásoknak megfelelően továbbra is folyamatosan figyelemmel kísérik a szerkezet állapotát – fejtegette dr. Kovács Ferenc polgármester.

Dr. Vinnai Győző térségi országgyűlési képviselő szerint két éves előkészítés eredménye a friss kormányzati határozat: – Beérett a közös lobbi gyümölcse. Alaposan körbejártuk az összes területet, eközben hatékonyan együttműködtünk a nyíregyházi önkormányzattal. Előbb az engedélyezési, majd a kivitelezési tervek készültek el, most pedig a pénzügyi része is letisztult a kiemelt projektnek. A Magyar Falu Programban Nagycserkesz belterületi kerékpárút-hálózatra nyert el forrást, így a következő cél az, hogy az ipari parkig kiépült kerékpárút később összeérjen ezzel. A Tiszavasvári úti felüljáró megújulása egyaránt örömhír a kertvárosiaknak, a bokortanyákon élőknek, a térségben élőknek, összességében minden közlekedő vágya teljesülhet.

KM

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában