Nyíregyháza

2021.02.23. 16:55

A szigorú pontozás után kedves gesztus a díj

Személyesen hozták el a szervezők Nyíregyházára az Art is Business Kulturális Turizmus díjat.

KM
A szigorú pontozás után kedves gesztus a díj

Az Art is Business díjat másodszor adta át az Art is Business Magazin. Balogh Máté András, az Art is Business KortársPRos ügyvezető tulajdonosa és Bódis Gábor, a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus és Marketing Intézetének adjunktusa, a Hungary NEXT országmárkaműhely vezetője és alapítója személyesen hozta el Nyíregyházára az Art is Business Kulturális Turizmus díjat, amit dr. Kovács Ferenc polgármesternek nyújtottak át. Az eseményen jelen volt dr. Ulrich Attila alpolgármester és Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Mi is ez az elismerés, mekkora a rangja? A díjat azzal a céllal írták ki, hogy kiemeljék azokat, akik példaértékű módon működtek együtt az adott évben a kulturális világgal.

Ez egy nagyon pozitív méltatás, és azt gondolom, hogy megérdemelten került a díj Nyíregyházára

– jegyezte meg dr. Kovács Ferenc polgármester.

– Tudatosan törekszünk arra, hogy a turizmuson belül a kultúra kiemelt szerepet kapjon. Említhetem a kulturális negyedet, a szabadtéri színpad fejlesztését, a Kállay-kúriát, a Szindbádot, de kezdődik a Jósa András Múzeum fejlesztése is. Az elmúlt tíz évben sok minden történt ezen a területen, s ez egy olyan összehangolt, egymásra épülő és egymást erősítő program, melynek az a célja, hogy akik ellátogatnak hozzánk, akár Magyarországról, akár külföldről, jól érezzék magukat. Ismerjék meg a kultúránkat, a hagyományainkat, a térségünk kulturális értékeit a gasztronómiától a képzőművészetig.

A legjobbak lettek

– A felmérés és összehasonlító elemzés egy két hónapig tartó munka volt – jelentette ki Bódis Gábor, a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus és Marketing Intézetének adjunktusa, a Hungary NEXT országmárkaműhely vezetője és alapítója.

Dr. Ulrich Attila, dr. Kovács Ferenc polgármester a díjjal és Furkóné Szabó Marianna | Fotók: Szarka Lajos

– A 10 ezer főnél nagyobb lakosságszámmal rendelkező települések közül (141) egy statisztikai módszertani elemzés segítségével választottuk ki a komplex kulturális szolgáltatást nyújtó városokat. A végül versenyben maradt húsz település kulturális és turisztikai életét egy nagyon szigorú pontozási rendszer keretében hasonlítottuk össze. Többek között vizsgáltuk az utóbbi tíz esztendő fejlesztéseit, beruházásait, a rendezvények és a nemzetközi díjak számát, az attrakciók számát és látogatottságát, a vendég­éjszakaszámokat, de a város megközelíthetőségét vagy az online térbeli aktivitást is.

Az utóbbi tíz év fejlődési ívét szemlélve a turisztikai beruházásokat, a város „láthatóságát”, a TDM-stratégiáját és mindezeknek a városi kommunikációját tekintve Nyíregyháza lett a legjobb.

Ők mutatják a jó példát

– Amikor 2019-ben elindítottuk az Art is Business Magazint, az volt a célunk, hogy „beszéljünk arról”, milyen együttműködési lehetőségek vannak a forprofit cégek és a művészeti világ között. Az első díjátadónkat azért is szerveztük, hogy azokat a szereplőket, akik ma ezt tényleg példamutatóan művelik, megmutassuk. Így jöttek létre a nagyvállalati és kkv-díjak, a kulturális és forprofit mecénás díjak, majd 2020-ban a kulturális turizmus díj – fűzte hozzá Balogh Máté András, az Art is Business KortársPRos ügyvezető tulajdonosa.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában