Nyíregyháza

2021.02.18. 11:26

Nyíregyháza nyerte az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat

Nyíregyháza nyerte 2020-ban az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat, amit február 17-én Balogh Máté András az Art is Business KortársPRos ügyvezető tulajdonosa, és Bódis Gábor a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus és Marketing Intézetének adjunktusa, a Hungary NEXT ország-márka műhely vezetője és alapítója személyesen hozott el Nyíregyházára, és adott át dr. Kovács Ferenc polgármesternek.

Fotó: Szarka Lajos

Az Art is Business Díjat második alkalommal adta át a művészeti és forprofit világ együttműködéseivel foglalkozó Art is Business Magazin. Az elismerés abból a célból jött létre, hogy kiemelje azon vállalatokat és magánszemélyeket, akik példaértékű módon működtek együtt az adott évben a kulturális világgal. A nagyvállalati, kis- és középvállalkozás, forprofit és kulturális mecénás kategóriák mellé 2020-ban „csatlakozott” a kulturális turizmus tárgyköre.

Az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat elsőként Nyíregyháza érdemelte ki.

A hivatalos indoklás szerint: „Az ország hetedik legnagyobb városa vendégforgalmát tekintve az egyik legdinamikusabban fejlődő megyeszékhellyé nőtte ki magát. A most elnyert elismerést az elmúlt évek többmilliárdos turisztikai fejlesztései mellett azzal érdemelte ki, hogy kulturális és szabadidős attrakciói igen nagy népszerűségnek örvendtek a pandémiát megelőző időszakban.”

A díjátadáson dr. Kovács Ferenc úgy nyilatkozott: „Ez egy nagyon pozitív elismerés, és azt gondolom, hogy megérdemelten került a díj Nyíregyházára, hiszen tudatosan törekszünk arra, hogy turizmuson belül a kultúra kiemelt szerepet kapjon. Említhetném a kulturális negyedet, a szabadtéri színpad fejlesztést, a Kállay kúriát, a Szindbádot, de kezdődik a Jósa András Múzeum fejlesztése is. Az elmúlt tíz évben nagyon sok minden történt ezen a területen, s ez egy olyan összehangolt, egymásra épülő és egymást erősítő program, melynek az a célja, hogy akik ellátogatnak hozzánk, akár Magyarországról, akár külföldről, jól érezzék magukat. Ismerjék meg a kultúránkat, a hagyományainkat, a térségünk kulturális értékeit a gasztronómiától a képzőművészetig.”

Bódis Gábor elmondta: „A felmérés és összehasonlító elemzés egy két hónapig tartó munka volt. A 10 ezer főnél nagyobb lakosságszámmal rendelkező települések közül (141) – egy statisztikai módszertani elemzés segítségével választottuk ki a komplex kulturális szolgálatatást nyújtó városokat. A végül versenyben maradt húsz város kulturális és turisztikai életét egy nagyon szigorú pontozási rendszer keretében hasonlítottuk össze.

Fotó: Szarka Lajos

Többek között vizsgáltuk az utóbbi tíz esztendő fejlesztéseit, beruházásait, a rendezvények és a nemzetközi díjak számát, az attrakciók számát és látogatottságát, a vendégéjszaka számokat, de a város megközelíthetőségét, vagy az online térben való aktivitást is. Az utóbbi tíz év fejlődési ívét szemlélve a turisztikai beruházásokat, a város „láthatóságát”, a TDM stratégiáját, és mindezeknek a városi kommunikációját tekintve Nyíregyháza lett a legjobb. Így az önök városa érdemelte ki az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat, és nagy öröm számunkra, hogy ezt most el is hozhattuk ide.”

Balogh Máté kiemelte: „Amikor 2019-ben elindítottuk Art is Business Magazint, az volt a célunk, hogy „beszéljünk arról”, milyen együttműködési lehetőségek vannak a forprofit cégek és a művészeti világ között. Az első díjátadónkat azért is szerveztük, hogy azokat a szereplőket, akik ma ezt tényleg példamutatóan művelik, megmutassuk. Így jöttek létre a nagyvállalati, és kkv díjak, a kulturális és forprofit mecénás díjak, majd 2020-ban kulturális turizmus díj.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában