Kelet-retró

2021.03.01. 16:51

2000 magánautó 1965-re Szabolcsban

Felidézzük, miről írt a Kelet-Magyarország évtizedekkel ezelőtt ezen a napon.

Forrás: Fortepan/Gyöngyi

1961. március 1., szerda

2000 magánautó 1965-re Szabolcsban

A Magyar Autóklub a magángépkocsisok érdekvédelmi szerve. Ez idő szerint mintegy 17 ezer embernek van magángépkocsija az országban. A második ötéves terv számaiból ismeretes, hogy kb. 38 ezer gépkocsit importálnak magánosok részére, így a magánautó-tulajdonosok száma 55 ezerre emelkedik. Nyilvánvaló, hogy növekszik a Magyar Autóklub feladata és programja.

1959-ben alakult meg az autóklub debreceni helyi csoportja. Azóta 90-ről 600-ra növekedett a tagok száma. A debreceni csoportnak Hajdú-Bihar megyén kívül Szolnok és Szabolcs-Szatmár megyéből is vannak tagjai. Megyénkből mintegy 200 tagot tartanak nyilván, de ennél sokkal több a magánautó-tulajdonosok száma.

A küldöttválasztó közgyűlést megelőzően Kardos Zoltán, a Magyar Autóklub debreceni helyi csoportjának elnöke sajtótájékoztatót tartott Debrecenben. Úgy nyilatkozott, hogy előreláthatóan a második ötéves terv végére Szabolcs-Szatmár megyében mintegy 2000 embernek lesz magánautója. Már most is indokolt, hogy megalakítsák a Magyar Autóklub nyíregyházi helyi csoportját. Amennyiben a küldöttközgyűlésen ezt a szabolcs-szatmáriak kérni fogják, a debreceni autósklub minden segítséget megad a nyíregyházi csoport megalakításához és további munkájához.

Korszerűsítették a kisvasút téglagyári iparvágányát Tiszabercelen

A MÁV Pályafenntartási Főnökség a Nyírbodrogi Kisvasutak vonatain 1960-ban Herminatanya, Gáva, Vencsellő állomások között végzett felújítási munkákat, mintegy 10 kilométer szakaszon. Az íveket 40 kilométer óránkénti sebességnek megfelelően alakították ki. Tiszabercel állomáson a régi két vágány helyett már négy vágány van, s a téglagyári iparvágányt is korszerűsítették. Ezen az állomáson több mint 20 ezer köbméter földet kellett megmozgatni.

Meghosszabbították a vágányok hosszát, így tolatás nélkül hosszabb szerelvények is befogadhatók, ami az ácsorgásokat csökkenti. Összesen 14 millió 430 ezer forintot fordítottak korszerűsítésre, mely összeg az előző évinek közel négyszerese.

Ebben az évben nem végeznek nagyobb korszerűsítést a kisvasút vonalain, viszont 1962-ben mintegy 17 millió forintot fordítanak korszerűsítési munkálatokra. E munkák befejeztével a Nyíregyháza-balsai vonal teljes hosszában és az állomások nagy része korszerűsítve lesz. Az átépítés után a vonatok a jelenlegi 20, illetve 30 kilométer óránkénti sebesség helyett 40 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában