2021.05.21. 16:00
Rakomány 64 keréken a tunyogmatolcsi Szamos-hídon
Felidézzük, miről írt a Kelet-Magyarország 40 éve ezen a napon.
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
Fotó: Shutterstock
1981. május 21., csütörtök
Rakomány 64 keréken
Ugyancsak centizni kellett a tunyogmatolcsi Szamos-hídon. Az öreg szerkezet életében negyedik alkalomnak volt ilyen terhelésnek alávetve. Egyszerre 117 tonna súly haladt át rajta, a rakomány magassága majd' 5 méter volt.
A Testvériség gázvezeték beregdaróci kompresszorállomását bővítik ahhoz, hogy negyedével több gázt szállítson. A tervek szerint az év végére már működnie kell az új kompresszornak, amelyet az olasz Nouvo Pignone cég gyártott. Firenzéből a hatalmas berendezést a Hungarocamion szállította a helyszínre.
A nagy rakománnyal csak éjszaka közlekedhettek a főutakon, különleges biztosítással, útvonalengedéllyel. Mégis, az egyik legnehezebb szakasz a szabolcsi volt. Meg kellett erősíteni a Holt-Számos hídját Tunyogmatolcsnál, s az Öreg-Túr hídját Fehérgyarmat után. Mátészalkán pedig egy másik trélerre kellett átrakni a 66 tonnás turbinát. Idáig egy 10 tengelyes, 40 kerekű pótkocsin érkezett, s átrakták egy 8 tengelyes, 64 kerekű trélerre, így egyenletesebben oszlott meg a teher, csak éppen a gumik mintájára „kivasalt” aszfalt mutatta meg, hogy nehéz rakomány haladt át.