2021.07.08. 13:31
Élménnyé tett matematika
Miniszteri elismerő oklevéllel ment nyugdíjba a zrínyis pedagógus.
Bartha Dénesné az oklevéllel
Forrás: ZIG
Bartha Dénesné 42 éves pedagógusi munka lezárásaként vonult nyugdíjba, a Zrínyi Ilona Gimnázium tantestületének 1983 óta volt meghatározó tagja. Előbb könyvtáros tanár volt, az egyetemi diploma megszerzése után matematikát oktatott. Volt osztályfőnök, munkaközösség-vezető, szakértő, tanácsadó, s elsők között szerzett mesterfokozatot.
Felzárkóztatás, felkészítés
Tanári hitvallása középpontjában a tehetséggondozás állt, részt vett pályázatokon, ezzel is segítve, hogy az intézmény többször is megkapta a Kiválóan Akkreditált Tehetségpont címet. Az Arany János Tehetséggondozó Programban a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatását, felkészítését végezte, mentortanárként foglalkozott a végzős tanárszakos pedagógusokkal. Pályája méltó lezárása lenne a miniszter elismerő oklevele – ez állt abban az ajánlásban, amit az intézmény vezetője, Huszárné Kádár Ibolya írt Kásler Miklósnak. Az elismerés meg is érkezett, azt a tanév- záró értekezleten vehette át Bartha Dénesné. Tanári pályafutását Nagycserkeszen kezdte, 1983-ban került a gimnáziumba.
Előtérben a kreativitás
– Pedagógiai tevékenységem során kiemelt feladatnak tekintettem a tehetségek felfedezését, a korszerű matematikai ismeretük fejlesztését, különös tekintettel a tantárgy gyakorlatias, a mindennapokban érvényesülő, alkalmazható ismereteinek bővítésére. Mindig is vonzottak az olyan kihívások, amelyek a matematika tanításának újszerűségét célozták meg, ezért több továbbképzésen és egy Comenius-projektben is részt vettem. Az ott szerzett ismeretek alapján komplex tehetséggondozó programokat dolgoztam ki, melyek megvalósítása során kiemelt célom volt a tanulók matematikai és természettudományos kompetenciáinak fejlesztésén túl, hogy más tudományterületbe is betekintést nyerjenek. Játékos formában, élményszerűen, a tanulói kreativitást előtérbe helyezve mélyítettem a tehetséges, érdeklődő tanulók tudását. Sikeres diák mentorok bevonásával versenyfelkészítő és tehetséggondozó szakköröket tartottam, tanítványaim önálló projektmunkákat készítettek, matematikai versenyeken indultak. Egykori diákjaim kiváló mérnökök, gazdasági szakemberek lettek. Hitvallásom szerint a tehetségfejlesztő tevékenység első lépése a matematika megszerettetése. „Emberi érték a tehetség, ami majdnem mindenkiben megtalálható, csak sokáig kell faragni a követ, hogy végül megcsillanjon a drágakő” – vallja a pedagógus.
Kiemelkedő munka
Pályája fontos állomása volt a Bonis Bona cím is: az elismerést olyan, a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző pedagógusok, gyógypedagógusok, szakoktatók vehetik át, akik nagymértékben hozzájárultak tehetséges gyermekek előrehaladásához – három évvel ezelőtt e díjat Bartha Dénesné is megkapta.
KM