Beregdaróc

2021.08.12. 15:40

Negyven kilométeres túrát tettek meg kerékpáron az Örökségünk tábor résztvevői

Beregdarócról indultak libasorban.

Fotó: Kanalas Ottilia

– Távol vagyunk a zsibongó város zajától, csodálatos a táj, és minden napra jut egy érdekes program, örülök, hogy végre együtt lehetek a barátaimmal. A tábor nagyon jó helyen van, egy másfél hektáros park zöldövezetében bármilyen sportprogramra lehetőségünk nyílik, és megmártózhatunk a medencében is, ha kedvünk van hozzá. Jómagam az aktív pihenés híve vagyok, vonz a tiszai vízitúra is, így amikor megtudtam, hogy a Beregbe jövünk, semmiképp nem hagytam volna ki – mondta Mrena Milán.

A törökszentmiklósi fiú először vendége a beregdaróci Hét Csillag Üdülőnek. A táborban a srácok nagy izgalommal készülődtek csütörtök reggel az aznapi 40 kilométeres kerékpáros túrára, így egy rövid eligazítással kezdődött a nap. Átestek a rapid kerékpáros KRESZ-ismertetőn, majd felkerült a fejekre a biciklis sisak. Az Örökségünk tábort a Tiszántúli Református Egyházkerület püspöke dr. Fekete Károly is meglátogatta, sőt biciklire pattant családjával együtt, ám előtte bemutatta a sajtó képviselőinek a református üdülőközpont legfrissebb fejlesztéseit, az egyházkerület több éves táboroztatási programját, amelyben vállalták, hogy összesen négy és félezer fiatalnak (1-11 osztályos diáknak, és hátrányos helyzetű gyerekeknek) nyújtanak ingyen nyaralási lehetőséget.

A 6 napos tábort, több ciklusban négy helyszínen szervezik. Célja, hogy a fiatalok megismerjék a különböző tájegységek örökségeit.

– Az örökségünk nevet én találtam ki, a Szentírásban olvasható:„ Osztályrészem kies helyre esett, örökségem nagyon tetszik nekem” (Zsoltárok16, 6). Az Újszövetségben azt találjuk, hogy az Isten – Jézus Krisztusban – örökösnek szánt bennünket, minden olyan teremtett jónak az öröksége a miénk, amelyben a teremtett világ részesít bennünket. A Tiszántúli Református Egyházkerületnek gazdag öröksége van, hiszen a mögöttünk lévő történelmi múlt, Isten ajándéka számunkra, de minden ránk hagyott juss akkor ér valamit, ha hozzá tud jutni az ember. Ezért örülünk, hogy ebben az egyhetes programban megmutathatjuk a szabolcs-szatmár-beregi országrész természeti, művészeti, kulturális örökségeit, a középkori templomok gazdagságával, ami jelentős hitbeli üzenettel is bír. A célunk, hogy öntudatos örökségszemléletet munkáljunk ki a fiatalokban. A református egyházkerület berkein belül 4 helyszínen: Beregdarócon a Hét csillag Üdülőközpontban, Tivadaron az Ifjúsági Házban, Debrecenben a Református Kollégiumban és Beregfürdőn, a Tisza-tónál nyújtunk lehetőséget tanodásainknak, általános iskolásainknak, gimnazistáinknak, és az ifjúsági gyülekezeteink tagjainak a kikapcsolódásra, örökségük megőrzésére – emelte ki a program lényegét dr. Fekete Károly püspök.

Baracsi Endre, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés alelnöke a beregi kis faluból származik, elmondta: meghatódva látja, hogy az országnak ebbe a szegletébe is szívesen jönnek el a fiatalok és ismerkednek meg nemzeti örökségünk egy szeletével. Kiemelte, a tábor rávezeti a fiatalokat arra, hogy szülőföldjét mindenkinek meg kell becsülnie, mert „ez az a talpalatnyi föld, amibe kapaszkodhatunk”.

Beregdaróciként csak ajánlani tudja e tájat a nyaralni vágyóknak, mint mondta: – Ide el kell jönni és bele kell kóstolni. Ez a tábor kiváló turisztikai marketingje a térségnek, hiszen ha ezek a fiatalok most itt jól érzik magukat, visszatérnek máskor is, családjukkal, barátaikkal – tette hozzá. Az ifjúsági és gyülekezeti táborok szervezéséhez kiváló adottságokkal rendelkező Hét Csillag Üdülőközpont a Felső-Tisza-vidéken fontos központja a református táboroknak. Deák Attila, az egyházkerület szakmai vezetője, a projekt felelőse is a hely különleges atmoszféráját emelte ki.

– Messze vagyunk mindentől, de mégsem zárt kapuk mögött töltjük el a 6 napot, hiszen a tematikus programoknak köszönhetően sosem unatkozunk, kenuba, kerékpárra ülünk, buszra szállunk és hagyományőrző foglalkozásokra vagy történelmi, irodalmi emlékhelyekre jutunk el. A program közösségfejlesztő ereje mellett az esélyt is megadja azok számára, akik enélkül a program nélkül máshová nem jutnának el. 2023-ig 4400 gyerek táboroztatását vállaltuk, eddig 2700 diák vett részt a négy helyszín valamelyikén. Ebben az évben 30 csoportot fogadunk, nem kis munka, de örömteli. Ahhoz pedig, hogy minden jól és komfortosan működjön, a pályázat lehetővé tette, hogy a helyszínek infrastruktúráját is javítsuk, összesen 210 millió forintot költöttünk erre a célra. Beregdarócon két épületegységet alakítottunk át egy komplexummá, a szálláshelybővítés révén immár egy busznyi táborozót el tudunk szállásolni.