Nyíregyháza

2021.10.07. 07:00

A gender családokat veszélyeztető ideológia

Ne fogadjuk el a normamentes normát, a relativizmus diktatúráját! – figyelmeztetett a görögkatolikus atya.

MJ

Fotó: DODO FERENC

„Az ember nem születik nőnek, hanem azzá válik. Az embernőstényt – úgy, ahogy a társadalomban megjelenik – nem határozza meg egymagában sem biológiai, sem pszichikai, sem gazdasági végzete; az emberiség egész múltja és jelene alakította azzá, aki”. Ezzel a Simone de Beauovir egzisztencialista írónőtől és filozófustól vett idézettel kezdte az előadását a genderről a közelmúltban dr. Papp Tibor görögkatolikus atya, a Nyíregyházi Egyházmegye főhelynöke. A könyv, amiből idézett, A másik nem címmel jelent meg 1949-ben.

Itt kopogtat az ajtónkon

A Magyar Érdemrend lovagkeresztje polgári tagozatával tavasszal kitüntetett egyházi vezető is érezte, nagy fába vágta a fejszéjét. Mindjárt előre is bocsátotta: nem azzal fog a közönsége elmenni, hogy mindenki mindent tud a témáról.

– Ám fontos róla szót ejteni, mert bár a társadalomnak mindössze két százalékát teszik ki a képviselői és követői, a gender nagyon is itt kopogtat már az ajtónkon – vezette elő témáját.

A felkérés erre az előadásra egyébként nem most, jóval korábban, tavaly februárban érkezett az atyához, amikor még kevesebb szó esett minderről. Fontosnak tartotta leszögezni azt is, hogy az ideológia mögé számos pozitív kezdeményezés felsorakozik, csupa olyasmi – például női egyenjogúság, küzdelem a homoszexuálisok hátrányos megkülönböztetése ellen –, mely törekvésekkel minden humánus, keresztény gondolkodású ember egyetért.

– Nem lehet viszont elmenni szó nélkül az olyan szemlélet mellett, amely a testi mivoltot zsarnoki jelenségnek írja le, olyan valóságként, ami gúzsba köti az embert, és amit le kell törni. A már említett egzisztencialista filozófusnő írja: a test értelmetlen valami, nem lehet korlátja az önkifejezésnek vagy az önkiteljesítésnek. A pápák között először hivatalos dokumentumok tanúsága szerint XVI. Benedek emelte fel a hangját. Több egyházi nyilatkozat és konferencia kimondta, hogy el akarják törölni a házasságot, a családot, az életet, kiszakítják az embert a teremtés rendjéből, és az egyháznak kötelessége tenni ez ellen – magyarázta.

A folytatásban áttekintette az ideológia fejlődéstörténetét, rámutatva, hogy a folyamat kiindulópontján kétségtelenül a feminizmus áll. Persze, mára mégiscsak világossá válik: nem a nők, vagy a homoszexuálisok megvédése a mozgalom igazi célja, hanem a társadalom teljes átalakítása. Alapjaiban akarják megrengetni a világot.

Filozófia ellentmondásokkal

Dr. Papp Tibor egyebek mellett említést tett az amerikai John Money pszichiáterről, aki 1955-ben először használta a „gender role”, vagyis a „nemi szerep” kifejezést, különbséget téve a biológiai és a társadalmi nem között, rámutatva, hogy a szociológiai és antropológiai kutatások alátámasztják a nemi szerepek függését a társadalmi körülményektől, a gyermeki szocializációtól. – A baj csak az, hogy elméletét tovább is gondolta, és a születési rend­ellenességektől szenvedők átoperálását javasolta. Egy egypetéjű ikerpár világra jövetele 1967-ben kapóra jött neki, a sérült nemi szervvel született egyik gyermeket lánnyá műtötte át, az alany 38 esztendős korában öngyilkos lett. Figyelmet érdemel viszont, hogy ez a John és Joen eset a marxisták körében is nagy visszhangot keltett. Nagy segítségükre lett, hiszen tervük az új ember és egy új társadalommodell megteremtése volt, aminek a legfőbb célja a családok felszámolása, a házasság megszüntetése, embernevelés falanszokban. A férfiak azért találták ki a házasságot, hogy elnyomják a nőket, hangoztatták.

Dr. Papp Tibor megidézte Judith Butler szintén amerikai filozófust, aki a nemi különbségek teljes megszüntetését követelte, ami majd magától elhozza a világforradalmat. Szerinte az anyaság is csak társadalmi konstrukció, mítosz, a férfiak és a katolikus egyház találmánya. Szabad faj nem született rabszolga anyáktól.

Mindezeket csak megtetőzte a posztmodern filozófia, amely szerint a nyelv börtönébe vagyunk bezárva egy olyan korban, amikor a gondolat már nem jelent semmit (Jacques Derrida), amikor az igazság és a világ megismerhetetlen. Aztán jött a Queer-elmélet (queer jelentése: furcsa) az olyan kisebbségek jelölésére, akik se nem heteroszexuálisak, sem pedig ciszneműek.

– A gender szelleme visszavonhatatlanul kiszabadult a palackból és mindenhová beférkőzik – figyelmeztetett a felsorolások közepette a főhelynök, több lényeges következtetést is levonva. Ellentmondásosnak nevezte, hogy miközben a női és férfi mivoltot nem tekintik genetikai adottságnak, a homoszexualitást igen, holott máig hiába keresik az érte felelős gént, nem találnak ilyet. A másik ellentmondás, hogy a nemek közötti egyenlőséget számszaki értelemben kívánják megvalósítani. Felerészben nők, felerészben férfiak dolgozzanak a munkahelyeken, akkor is, ha ehhez még a nőknek sincs semmi kedve.

– Robert L. Spitzer pszichiáter az egyik úttörője volt annak, hogy 1973-ban a homoszexualitás kikerüljön a mentális zavarok köréből, az ezredfordulón már ő is úgy fogalmazott: mégiscsak a heteroszexualitás programja szerint vagyunk felépítve. Egyébként a pedofília ma még rendellenességnek számít, de vajon meddig? Hiszen már most a megengedő „férfi nemzedékközi intimitás” néven emlegetik – figyelmeztetett az előadó.

Igaz és hamis

– A genderelmélethez sok igazság van keverve, de nem lenne szabad eljutnunk a jelen tévedéseihez, amelyek a pedagógiába is befurakodnak. Mert a két nem kiegészíti egymást, nincs uniszex agy, aki ellenkezőt mond, nőknek és férfiaknak is ártani fog! Az ember célja a boldogság, ami egyáltalán nem látszik a genderért küzdők arcán. Tartsuk magunkat a tolerancia eredeti jelentéséhez, ami annyit tesz: megtűröm. A társadalom nem kötelezhető a gender programjának elfogadására, már csak azért sem, mert a fene nagy tolerancia az ő részükről csak elvárt. A keresztény válasz minderre: tiltakozni kell, meg kell védeni a társadalom reális szemléletét, ugyanakkor megérteni, szeretni és tisztelni kell az embert. Higgyünk abban, hogy a történelem minden szála a gondviselő Isten kezében fut össze, aki egyházáról azt mondta: a pokol kapui sem vesznek erőt rajta. A pokol kapuihoz képest pedig a gender sehol sincs.

Borítókép: Dr. Papp Tibor telt ház előtt tartott előadást | Fotó: Dodó Ferenc

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában