Jöhet a zord idő

2021.11.05. 15:31

Felkészülten várják az első hóesést Nyíregyházán

Korszerűsödött a nyíregyházi városüzemeltető hószolgálati gépparkja.

A száraz, novemberi időben hűvös nyugalomban álltak a munkagépek | Fotó: Ladányi Tóth Lajos

Mint a kiválóan elkészített pörköltben a só, olyan elmaradhatatlan összetevője a télnek a hó. A zord időkre készülés jegyében mosolygós hangulatban rendezte meg a NYÍRVV Nonprofit Kft. a téli gépszemléjét a Tüzér utcai telephelyén. Katonásan sorakoztak fel a járművek, amiket alaposan szemügyre vettek a városvezetés, a katasztrófavédelem és a rendőrség képviselői. Személyesen győződhettek meg arról, hogy az első hóesés előtt minden a legnagyobb rendben van, aztán a puding próbája az evés...

– A téli üzemmód jelentősen eltér az átlagos éves készenléttől. Különböző oktatásokon vettek részt az illetékes dolgozóink, fejlesztettük az eszközöket, korszerűbb lett a járműpark. A gépszemlén jegyzőkönyvbe vesszük, hogy milyen technikai feltételekkel várjuk a hószolgálatot – fogalmazott Petró Árpád, a NYÍRVV Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A száraz, novemberi időben hűvös nyugalomban álltak a munkagépek | Fotó: Ladányi Tóth Lajos

Dr. Ulrich Attila, a megyeszékhely alpolgármestere is közelről tekintette meg a téli útfenntartási munkákra készülő gépeket.

– A NYÍRVV Nonprofit Kft. több mint 290 kilométer szilárd és 310 kilométer burkolatlan utat, 71 kilométer kerékpárutat, közel 16 ezer parkolót, buszöblöket és a társaság kezelésében lévő 355 kilométer járdát takarítja. Természetesen amikor leesik a hó, mindenki azt szeretné, ha a közelében azonnal hozzálátnának a hó eltakarításának. A Magyar Közút Nonprofit Kft. kezelésében is vannak utak, ezt is figyelembe kell venni az ütemezésnél. Most láthattam, hogy a humán erőforráson és a gépeken nem múlik a minőségi hószolgálati munka. Türelmet kérünk a városlakóktól, hiszen az a törekvés, hogy minél hatékonyabban végezzék a teendőiket a téli utak kezelői.

Először a főutakat és a főbb tömegközlekedési útvonalakat, majd a járdákat és a kerékpárutakat, azt követően az összekötő és külterületi utakat, végül pedig a szervízutakat teszik járhatóvá, ehhez rendelkezésre áll a megfelelő mennyiségű só, fűrészpor és folyami homok. A díszburkolaton és a zöldfelületeken átvezető sétányokon környezetkímélő anyagokat használnak fel.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában