Nyíregyháza

2022.09.07. 17:30

Végzet asszonya, önismeret és az érző brand - Női expo Nyíregyházán

Inspiráló előadásokat hallgathattak meg a megyeszékhelyen megrendezett konferencia résztvevői.

Rendhagyó, egyben hagyományteremtő szándékkal megrendezett konferencián és fórumon vehetett részt az, aki szerdán ellátogatott a nyíregyházi Váci Mihály Kulturális Központba, itt tartották ugyanis az I. Női Expo és Konferenciát.

Először a rendezvény ötletgazdája, Kulcsár Ildikó szólt a megjelentekhez. A NaturCleaning ügyvezetője szerint biztos, hogy a résztvevők rengeteg inspirációt kaphatnak és hasznos ötletekkel gazdagodhatnak az előadásokon.

– Én magam egy személyben vagyok nagymama, édesanya és vállalkozó is, de mindegyik szerep más-más tulajdonságokat követel meg. Ez az expo megpróbál segíteni azoknak a nőknek, hölgyeknek, asszonyoknak, akik harmonikusabbá szeretnék tenni hétköznapjaikat és meg szeretnék állni a helyüket a különféle szerepkörökben, legyen az a magánéletben vagy a munkahelyen – fogalmazott köszöntőjében a rendezvény megálmodója. Kulcsár Ildikó kiemelte, csupán negyven nappal korábban pattant ki a fejéből ennek az expónak az ötlete, ezért nagyon hálás azoknak, akik segítettek a szervezésben.

Az expo első előadója Drabancz Róbert volt. A Nyíregyházi Egyetem oktatója a történelemben és a filmtörténetben megjelenő nőalakokra fókuszált, beszélt a „vamp” fogalmáról, amit úgy is leírhatunk, mint egy erotikus, hideg és számító nő, amolyan végzet asszonya típus. Az egyetemi tanár beszélt a Máltai sólyom női főszereplőjét alakító Mary Astorról, de hazai vizekre is evezett, amikor Karády Katalin vagy Méhes Marietta színésznők neve és alakításai kerültek szóba.

Ezek után Szilágyi-Bécsi Tímea beszélt egy öt állomásos önismereti útról, amit ő maga végigjárt, s aminek végén sikerült megerősödnie és különválasztania magában a különféle női szerepeket. Mint mondta, nem volt szerencsés az, hogy amikor munka után hazament, és ott adott utasításokat, ahogy azt pár órával korábban a munkahelyén tette.

- Felfedezés, újragondolás, kapcsolatteremtés, elköteleződés, energetizálás – sorolta az öt állomást a munkaerőkölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó IntSolution tulajdonos-ügyvezetője. A szakember szerint mindenképpen keressünk magunknak olyan tevékenységet, ami pozitív energiákat szabadít fel bennünk, találjuk meg a szenvedélyünket. Mindenkinek szüksége van emellett egy olyan közösségre, ami támogatja őt, amibe energiát fektet be de onnan energiát is vehet ki.

Az I. Női Expo és Konferencia vendége volt Pálfi Éva brandstylist, marketingszakértő, a B2W értékesítési stratégia egyik jeles hazai képviselője is, aki egy felmérésre hivatkozva előadása elején kijelentette: a vásárlási döntések nyolcvanöt százalékát a nők hozzák meg, ezért nagyon fontos, hogy egy-egy cég miként alakítja ki a sales és a marketingstratégiáját. Hozzátette, egy másik felmérés szerint a nők kilencvenegy százaléka nem elégedett azzal, ahogy a reklámokban, és a különféle értékesítési felületeken megszólítják őket. Pálfi Éva felhívta a hallgatóság figyelmét egy másik fontos adatra, amit sokan nem vesznek figyelembe idehaza, mégpedig arra, hogy a nők aránya az egyszemélyes háztartásokon belül hatvannyolc százalék. A szakember szerint az ötvenes évek reklámjai egyértelműen szexisták voltak, ez mára megváltozott, sőt, egy kicsit átestünk a ló túloldalára, ami főként a 2017-ben indult meetoo-mozgalmaknak „köszönhető”.

- A B2W, azaz a női célpiacra szánt marketing nem erről szól, hanem arról, hogy tudjuk azt, miként kell szólni a női célközönséghez. A kommunikációban fel kell emelni a hölgyeket, de arra is ügyelni kell, hogy ne egy húszéves lánnyal akarjunk szemránckrémet reklámozni – mondta Pálfi Éva, aki kiemelte, a legfiatalabb generációt, az alfákat is meg lehet már célozni, hiszen már a tizenéves korosztály is jelen van az internetes térben, ők az influenszerek, adott esetben már ők is rendelkeznek saját keresettel. A szakember szerint a cégünk brandjére úgy kell tekinteni, mint egy érző, lélegző lény. Pálfi Éva előadása végén beszélt a webdesignről is, ami szerinte kiemelten fontos, kerülni kell a „zajos” oldalakat, alapvető a látvány, az érzelmi töltés és a funkció hármas egysége.

TG

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában