Fontos határidő!

2025.01.13. 16:00

Digitális állampolgárság és Ügyfélkapu+: még két nap van a regisztrációra!

A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő is megnövekedhet. Annak, aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, a digitális állampolgárságért igen.

megerősített ügyfélszolgálatot tartanak a kormányablakokban

Fotó: MW-archív

– Sorba állni nincs időm, ezért úgy döntöttem, vállalom a kocsikázást és a plusz költséget, és egy kisebb településen intézem a digitális állampolgárságomat. Az ibrányi, a rakamazi és a balkányi kormányablakban is találtam szabad helyeket – mondta el hétfő délelőtt portálunknak Kertész László, aki saját bevallása szerint is „ellinkeskedte” az időt. – Ügyfélkapum sincs, ezért mindenképpen be kell mennem a hivatalba a regisztráció miatt, s akkor már teljesen mindegy, hogy mit választok, így a digitális állampolgárság mellett döntöttem. Pont ma reggel olvastam, hogy a minisztérium azt kéri, az ügyintézés gyorsítása érdekében már előre töltsük le a DÁP mobilalkalmazást. 

digitális állampolgárság, Ügyfélkapu+, regisztráció, kormányablak
Digitális állampolgársághoz le kell tölteni a mobilalkalmazást
Illusztráció: kormany.hu


Mint korábban is többször beszámoltunk róla, január 15-e után megszűnik az Ügyfélkapu, ennek helyére lép az Ügyfélkapu+, valamint a digitális állampolgárság. Erre azért van szükség, mert a mostani bejelentkezési mód nem felel meg az Európai Unió által előírt szabályozásnak, biztonsági okok miatt az ilyen jellegű személyes adatok kezeléséhez megkövetelik a kétlépcsős azonosítást.

Digitális állampolgárság: az ügyfelek negyede ezt választja

Jelentősen nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban. Ezért megnövelt kapacitással várják a  kormányablakokban az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium. A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Annak, aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra.

A minisztérium közleményéből kiderül, a kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat. A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés. Fontos, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP regisztrációt január 15. után is el lehet végezni.

Egyszerűbb kommunikáció

  • A magyar kormány még 2022 decemberében fogadta el a Digitális Állampolgárság Programot
  • A cél, hogy megkönnyítsék az állampolgárok életét, ezért olyan egységes digitális környezetet teremtenek, amely leegyszerűsíti az állampolgárok és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. 
  • A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás a Digitális Állampolgárság Program kulcsa. Az alkalmazással lépésről lépésre egyre több szolgáltatást vehetünk igénybe egyszerűen, gyorsan és kényelmesen, a telefonunkról.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában