Miniszteri vizit

2025.01.30. 15:50

Lázár János: az ország kalapot emelhet a szabolcsi emberek előtt

A múlt lezárásáról, a jelen ügyeinek felgyorsításáról és a jövő építéséről tárgyalt dr. Kovács Ferenc polgármesterrel az építési és közlekedési miniszter. Lázár János kiemelte: a megyeszékhely az elmúlt másfél évtizedben rengeteget fejlődött.

Komplex tárgyalás után tartott sajtótájékoztatót csütörtökön dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere és Lázár János építési és közlekedési miniszter. A városvezető elöljáróban elmondta: szó volt régóta folyamatban lévő ügyek lezárásáról, az ipari parkos beruházásokról, ehhez kapcsolódóan a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséről, a Simai úti felüljáróról és a Tokaji úti aluljáróról, a közösségi közlekedésről. Dr. Kovács Ferenc úgy fogalmazott: eredményesen tárgyaltak a múlt lezárásáról, a jelen ügyeinek felgyorsításáról és a jövő építéséről is.

Lázár János, dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza, beruházás, fejlesztés
Lázár János miniszter dr. Kovács Ferenc polgármesterrel tárgyalt csütörtökön Nyíregyházán
Fotó: Sipeki Péter

Lázár János: támogatják az előremutató ötleteket

– Ha valaki 15 évvel ezelőtt Nyíregyházára jött, egy teljesen másik városba érkezett a maihoz képest. Munkanélküliség, recesszió, gazdasági nehézségek tornyosultak az emberek előtt, és az életkilátások elnehezültek. Ebben óriási áttörést értünk el: ma Nyíregyháza a vármegye gazdasági vezető ereje és Magyarország egyik gazdasági bázisa. A kelet-magyarországi emberek megérdemlik, hogy az ország megemelje a kalapját előttük, hiszen saját maguk tették lehetővé ezt a fejlődést. Mi örömmel támogatjuk, ha dr. Kovács Ferenc vezetésével Nyíregyházán van elképzelés, ötlet arra, hogy hogyan lehet a város sorsát jobbra fordítani és megváltoztatni – hangsúlyozta Lázár János.

Az építési és közlekedési miniszter a sajtótájékoztatón bejelentette:

  • a schengeni határ lebontásával a közös munkának, a közös gazdasági övezetnek, az együtt gondolkodásnak és cselekvésnek minden akadálya elhárul, ha elkészül az M49-es, Nyíregyházát Szatmárnémetivel összekötő autópálya. A magyar oldalon 42 kilométert építenek 360 milliárd forintból, az első, 30 kilométeres szakaszát 2026 végén, a hiányzó 12 kilométert pedig 2027 legelején adják át. Legalább olyan fontos, hogy Záhony és Beregdaróc irányából folytatni fogjuk az M3-ast az M34-es megépítésével, így a háború befejezése után lehetőség nyílik arra, hogy erősödjenek a gazdasági kapcsolatok Kárpátaljával és Ukrajnával.
  • A Volán és a nyíregyházi önkormányzat megerősíti az együttműködését. Megegyezés született a régi vitás ügyekben, eszerint a társaság elengedi a város adósságának kamatrészét, a tőkét pedig megfizeti a megyeszékhely. A helyi tömegközlekedést fejleszteni fogják.
  • Sóstó az elmúlt másfél évtizedben turisztikai központtá fejlődött, a legutóbb átadott állatparki attrakció kivitelezője 870 millió forintos többletigényét rendezik, az összeg felét a tárca soron kívül a városháza rendelkezésére bocsátja.
  • Az Építési és Közlekedési Minisztérium többletforrást biztosít a 23,5 milliárd forintból korszerűsített és kibővített Városi Stadion fenntartására vállalkozó Nyíregyháza Spartacusnak. A város pedig vállalta, hogy a komplexum bejáratánál lévő garázsokat megvásárolja, a területet felszabadítja és 300 állásos parkolóházat épít. A tárca ígéretet tett arra is, hogy a stadionnál lévő túlterhelt közlekedési csomópontot a Magyar Közúttal együttműködve átépíti, illetve felülvizsgálják – és várják a képviselő-testület tagjainak javaslatait –, hogy 2025 végén, 2026 első felében milyen állami tulajdonban lévő nyíregyházi utak felújítására nyílik lehetőség.
  • A nyíregyházi gyárépítési hullám több ezer munkavállalót vonz a városba. A Volán- és MÁV-kapacitásokat összevonva kialakítanak egy csomópont, ahová érkeznek az emberek, és ahonnan tovább mennek dolgozni. A Simai úti felüljáró egy konténerterminált kívánnak kialakítani, és a tervek szerint a Tokaji úti aluljáró is elkészül. Ezeknek a kiviteli terve 6,5 milliárd forintba kerül, ennyiért készíti el azokat a tárca, és a várossal közösen hozzákezd a megvalósításhoz.
  • Mintegy 200 milliárd forint értékben, 47 kilométer hosszan megújul a Debrecen–Nyíregyháza közötti vasútvonal. Lázár János úgy fogalmazott, hogy 2027-28-tól a gyorsforgalmi szakaszon 160 km/órás sebességgel közlekednek majd a vonatok. A fejlesztést a kormány és az unió közösen finanszírozza, mintegy 3,7 milliárd forintból készültek el a kiviteli tervek.
  • Debrecen és Nyíregyháza között 35 kilométeren négysávosítják a 4-es számú főutat, kétharmadrészt új nyomvonalat jelölnek.
  • Az Ipari Park fejlesztésével kapcsolatban a miniszter elmondta: jelenleg több beruházás is folyamatban van, májusban elkészül egy 17 kilométeres út és 10 kilométernyi infrastruktúra mintegy 40 milliárd forintból. A fejlesztés rövid távon kielégíti azoknak a gyáraknak az energia-, víz- és szennyvízszükségletét, melyek most odatelepülnek. Egy második, 67 milliárd forintos ütemben további utak épülnek, bővülnek a hálózatok és újabb energiaforrások állnak majd rendelkezésére a betelepülőknek.

–  Teljesen világos, hogy a következő öt évben egyaránt megvannak itt a feladatok és a lehetőségek. A feladat adott: az ipar és a gazdaság fejlesztésével a lakosság életszínvonalának növelése, és megvan a lehetőség is, hiszen a Fidesz megnyerte a választásokat 2024-ben Nyíregyházán, így nyugodt körülmények között gyarapodhat, fejlődhet a város. Számukra Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye stratégiai szövetséges, minden választókerületben kiváló jelöltekkel vágunk neki a 2026-os parlamenti választásoknak. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában