2025.01.19. 18:19
Késnek a vonatok, országos átlag alatt a záhonyi vonal pontossága
Nyújtotta a menetidőket a MÁV, pontosabbak is lettek a vonatok. A záhonyi vonalon nem ennyire rózsás a helyzet, kb. minden ötödik vonat késik a statisztika alapján.

Budapesttől Záhonyig kb. minden ötödik vonat késve közlekedett tavaly decemberben
Fotó: wikipedia
A MÁV statisztikája szerint 10-ből 8 vasúti járat pontosan közlekedett, annak is köszönhetően, hogy korrigálták a menetrendet, vagyis ha szükséges volt, több időt adtak a járatnak – derül ki a MÁV pár napja közzétett előző havi riportjából, amelyben a tavaly decemberi adataikról, a vonatok menetrendszerűségéről számolnak be.

Fotó: MW-Archív
„Szezonális okok és célzott intézkedések egyaránt szerepet játszottak abban, hogy az előző év utolsó hónapjában érdemben javult a MÁV-csoport – azon belül különösen a vasút – menetrendszerűsége” – olvasható a MÁV aktuális havi riportjában.
A vonat késve fut be, Záhony felé az országos átlag alatt
Mint írják: decemberben a vonatok pontossága 4-6 százalékkal alakult jobban a korábbi időszakhoz képest, így tízből csaknem 8 vasúti járat közlekedett pontosan. A számok alapján decemberben 95 001 vonatból 74 325 kevesebb mint 6 perces késéssel érkezett meg a célállomásra, ami 78,24 százalékos eredmény.
Sajnos a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony vonal mutatói ettől rosszabbak, a 75,25 százalék azt is jelenti, hogy körülbelül minden ötödik vonat késve futott be a fővárosból Kelet kapujába. Messze vagyunk még a Szeged-Hódmezővásárhely vonal 96,33 százalékos pontosságától, ám a számok alapján nem a Budapest-Záhony táv a „leglassúbb”. A Székesfehérvár-Szombathely között utazók még nagyobb eséllyel érkeztek meg késve, erre utal a 63,65 százalékos pontosság, persze ez nem vigasztalja azt, aki a 100-as számú, Budapestet Záhonnyal összekötő, több megyeszékhelyen is átmenő vasútvonalon szeretne a menetrend szerinti időpontban leszállni a vonatról.

Fotó: MÁV
Az éves menetrendváltás során egyes vasútvonalakon korrigált menetidők is jótékony hatással voltak a vonatok hálózati menetrendszerűségére: ezeknél a járatoknál a menetidő ugyan növekedett néhány perccel, ám a csatlakozások elérése biztosabbá, a közlekedés pedig jóval kiszámíthatóbbá és pontosabbá vált az utasok számára – írja a MÁV.
A nyári és őszi hónapokban gondot okozó, jelentős mértékű haváriahelyzet ezúttal nem fordult elő a hálózaton. Ez – egyebek mellett – olyan célzott beavatkozásoknak is köszönhető, mint a Keleti-program, amelynek keretében az ország legforgalmasabb pályaudvarának teljes váltókörzetét megújítjuk.