Kínai térhódítás az autópiacon

2025.02.13. 20:00

Hogyan hódítják meg a kínai autómárkák a vásárlókat?

Az ismert, tradicionális európai autógyártókat is letaglózta a kínai térhódítás az autópiacon. A kínai autómárkák sikerének összetevőiről beszélgettünk a Használtautó.hu üzletágvezetőjével.

Hogyan hódítják meg a kínai autómárkák a vásárlókat?

Az MG a magyarok kedvence a kínai autómárkák közül

Fotó: Illusztráció: MG Motor

Itthon is egyre népszerűbbek a kínai autómárkák, s már nem csupán az új autók versenyében, hanem a használt-piacon is egyre többen keresik a különféle kínai típusokat. A Használtautó.hu legfrissebb elemzéséből az is kiderült, mely márkákat keresik a leginkább a hazai használtautó-vásárlók. A portál adatai alapján a kínai köntösben újjáéledt egykori brit márka, az MG a magyarok kedvence, de több olyan brand is van, amelyik az élre törne. Hogy melyek ezek, és mi a kínai siker titka, arról Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője mesélt szerkesztőségünknek.

A kínai autómárkák sikere többrétű Koralewsky Márk szerint
Koralewsky márk mesélt a kínai autómárkák sikeréről
Fotó: Bridge Business

Többrétű a kínai autómárkák sikere

Mint mondta, a legnépszerűbb kínai márka 2023-ban és 2024-ben is az MG volt.

– Több összetevője is van a sikernek, nem véletlen, hogy a szaksajtó is sokat foglalkozik a kérdéssel. Az egyik legfontosabb tényező az ár, amiben a kínai márkák legyőzik a tradicionális versenytársaikat, az ismert európai autómárkákat.

 A felszereltség terén is jól állnak a kínai brandek: ugyanazért az árért – vagy még kedvezőbben – sokkal extrásabb autókat kínálnak, mint az európai gyártók. A minőség terén is sokat léptek előre, a szakértők szerint már ebben is felveszik a versenyt Európa más márkáival – tudatta az üzletágvezető, akitől azt is megtudtuk, a kínai márkák sikerhez vezető útjának egyik építőköve az volt, hogy felvásároltak az „öreg kontinensen” már ismert gyártókat, és a már ismert márkanévvel kínálták a termékeiket – erre jó példa az MG is.

– Magyarországon viszont nem ezért lett népszerű az említett márka, hiszen a brit MG nem volt elterjedt hazánkban. Azt se felejtsük el, hogy a kínai márkák olyan autókategóriákban is árulnak autókat, amikben a neves európai gyártók már nem. Ezt a vákuumot remekül használták ki, ami az eladásokban is látszik. Bár a legnépszerűbb kínai márkák közül a MG áll az élen, az általunk vizsgált 2023-as és 2024-es időszak nyerte a BYD, ugyanis a gyártó iránti érdeklődés a négyszeresére nőtt ebben az időben – emelte ki az üzletágvezető. Koralewsky Márk azt is elárulta, a villanyautóival hamar ismert és népszerű lett a gyártó, ami különleges márka- és gyártásstratégiájának köszönheti a sikerét.

Sok mindent maga gyárt a BYD

– Jó minőségű autókat gyártanak, ráadásul nagyon tudatosan építik a márkát: a sikeres marketingjüknek köszönhetően már azelőtt ismertté vált a BYD név Európában, mielőtt az autók megjelentek volna az itteni piacon. Az elektromos autóknál ráadásul kialakult egy hatótávolság/ár verseny, amiben szintén élen jár a kínai gyártó. Azt se felejtsük el, hogy a járműveik legfőbb komponenseit – az autó vázát, az alvázat, a motort, az akkumulátort és a szoftvert – maguk gyártják, ami az európai gyártókra nem jellemző. Ez nagyobb mozgásteret és biztonságot ad a márkának, és a költséghatékonyságot is növeli – ez pedig az árakban is tetten érhető – hangsúlyozta Koralewsky Márk. Az ár valóban egy rendkívül fontos tényező, és úgy tűnik, a tradicionális európai gyártók egyelőre képtelenek ebben versenyezni a kínai márkákkal. 

Koralewsky Márk szerint a közép- és kelet-európai piac különösen árérzékeny, az emberek sokkal jobban megnézik, mekkora befektetés kell egy új autó megvásárlásához.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában