2025.02.03. 14:20
Nyíregyházán nyit boltot az extra olcsó külföldi üzletlánc? Itt vannak a részletek!
Az orosz üzletlánc gondosan ügyel arra, hogy legalább tíz, de a legtöbbször húsz százalékkal olcsóbb legyen a versenytársainál. Most több árulkodó jel is arra mutat, hogy Nyíregyházán is nyithat boltot a Mere diszkonthálózat.
Az Országos Kereskedelmi Nyilvántartás (oknyir.kh.gov.hu) szerint Nyíregyházán már létezik Mere áruház. A rendszer információja szerint a Pazonyi út 21. szám alatt áll, még nyitvatartása is van. A Google utcaképadatai szerint ez valóban egy kereskedelmi egység, de nem tűnik boltnak, sokkal inkább egy ipari területen álló kereskedelmi létesítménynek, amely nincs logózva, nem található meg rajta a Mere áruházlánc egyetlen arculati eleme sem – írja a Magyar Nemzet, hozzátéve: emiatt kérdés, hogy ez a létesítmény valóban az orosz Mere lánchoz tartozik-e.

Illusztráció: Shutterstock
A Mere komolyan gondolja a piac feltörését
A cikkből kiderül: a kereskedelmi egység tulajdonosa a Hungarétel Kft. (a vállalkozás székhelye Nyíregyháza), amelynek tulajdonosa a szerb HUNProdukt DOO Beograd – mint ismert, a Mere-lánc Szerbiában terjeszkedett. Még érdekesebb, hogy a két cég, tehát a HungProdukt és a Hung Trade Belgrádban ugyanabban az utcában van bejegyezve – olvasható az mno.hu cikkében.
A nyíregyházi üzlet mérete 1100 négyzetméter, ami passzol a diszkontlánc egységeihez. Az üzemeltető magyar céget 2022-ben alapították, a fellelhető céginformációk szerint eddig nem működött, és hárommillió forint saját tőkéje volt, tavaly augusztusban azonban a jegyzett tőkéje 121,5 millió forintra ugrott – a portál szerint ez azt jelzi, hogy a cég készül valamire. A Mere megjelenését első körben (tavaly) áprilisi tréfának vélte a sajtó, és az eddig megjelent információk szerint sem egészen úgy alakulnak a lánc magyarországi dolgai, ahogy tervezték. Mindenesetre a Világgazdaság nemrég megszerezte a belső használatra készült hazai árlistáját, ami azt mutatja, hogy a bonyodalmak ellenére az oroszok nagyon komolyan gondolják a hazai piac „feltörését”. A Világgazdaság a lista alapján azt írta: ha az orosz bolt tényleg megkezdi a kiskereskedelmi tevékenységét a magyar piacon, az brutális árversenyt indíthat el a boltok között – még akkor is, ha alapvető különbségek vannak az üzleti modellben –, ugyanis vállaltan a Lidl, az Aldi, a Tesco, az Auchan, a Spar és a Penny árszintje alá mennek, ráadásul látványosan. A Mere ezekkel a boltláncokkal szemben határozta meg a maga árait, gondosan ügyelve arra, hogy legalább tíz, de a legtöbbször húsz százalékkal olcsóbb legyen a versenytársainál.