2025.03.20. 18:00
Látványos drónfelvételen a tiszaeszlári halálos vonatbaleset helyszíne
Az idén már öten veszítették életüket vasúti átjáróban. A tiszaeszlári halálos vonatbaleset helyszínén jártunk.

A halálos vonatbaleset következtében kisiklott, és felborult a szerelvény
Fotó: Bozsó Kata
Szörnyű tragédia árnyékolta be a napsütéses csütörtököt: ahogy arról beszámoltunk, a Görögszállásról 7 órakor Tiszalökre indult személyvonat Tiszaeszláron, a vasúti átjáróban egy személygépkocsival ütközött. A halálos vonatbaleset következtében a személyautó sofőrje a helyszínen életét vesztette. Az eset Tiszaeszlár szélén, szántóföldek közelében történt, és ahogy a környéken élőktől megtudtuk, senki sem látta, ahogyan a tilos jelzés ellenére a sínekre hajtott a sofőr.

Fotó: Bozsó Katalin
Nem látták, hogyan történt a halálos vonatbaleset
– A balesetet nem hallottuk, de reggel indultunk a buszhoz, és akkor láttuk a sok rendőr- és tűzoltóautót – árulta el szerkesztőségünknek egy környéken fiatal anyuka. Mint mondta, csak nemrég költöztek a környékre, így nem sok embert ismernek, de úgy tudják, a vasúti átjárótól nem messze van az elhunyt férfi tanyája.
– A balesetet én sem láttam, de az öcsém a vonaton ült, így először nagy volt a riadalom.
Szerencsére nem sérült meg, a történtek után nem sokkal már otthon is volt – ezt már egy másik közelben lakó hölgy mondta el munkatársunknak. Arra is kitért, úgy tudja, többen a vonat ablakán másztak ki, míg másoknak a hatóságok segítettek kijutni a vasúti szerelvényből.
Ahogyan arról írtunk, A szerelvényt a délutáni órákban egy vasúti daru segítségével emelik majd vissza a sínekre. Az ütközés helyszínén Hadnagy Attila, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. debreceni területi igazgatója tartott rendkívüli, doorstep sajtótájékoztatót. Mint mondta, a BZ motorvonaton 15 utas és két fős személyzet utazott.
– Az egyik utas az ütközés következtében beütötte a fejét, ezért a két kiskorú gyermekével együtt a mentők megfigyelésre kórházba szállították. A mozdonyvezető térde és a vezető jegyvizsgáló bokája is megsérült a balesetben – őket a helyszínen ellátták a mentőszolgálat munkatársai
– hangzott el.
– Az elsődleges információink szerint a vonat hozzávetőleg 28 km/h sebességgel haladt az ütközés pillanatában, és a biztosító berendezés is jól működött. A vonatbaleset utáni pillanatokban néhányan az ablakokon át jutottak ki a szerelvényből, és szerencsére katasztrófavédelem munkatársai is nagyon gyorsan a helyszínre értek, és kimentették a többi utast. Az első felmérések alapján a vasúti pályában nem keletkezett nagy kár: 17 vasbeton talpelem sérült meg, amiket pénteken kicserélnek a szakemberek. A jelenlegi információink szerint a pálya vasúti közlekedésre alkalmas, így estére helyreállhat a közlekedés az érintett szakaszon – ismertette a halálos baleset eddig ismert részleteit Hadnagy Attila. A területi igazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy
az elmúlt 16 évben a MÁV hálózatán egyetlen halálos vasúti átjárós baleset sem történt a vasúttársaság hibájából.
Frissítés: A MÁV kora este a következő információkat juttatta el szerkesztőségünkhöz:
A délutáni-kora esti órákban a kisiklott motorkocsi visszaemelését végzik egy speciális vasúti daruval.
A forgalomban beálló változásokról a MÁVINFORM híradását folyamatosan frissítjük: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/baleset-miatt-potlobusz-gorogszallas-es-tiszalok-kozott