Autópályabővítés

2025.04.16. 20:00

Bombahír a szabolcsiaknak: háromsávos lesz az M3-as autópálya, itt az összes részlet

Az útépítések kormányának nevezte a kabinetet a miniszterelnök kedden. Megígérte: a következő években háromsávosra bővül az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya is.

 Bombahír a szabolcsiaknak: háromsávos lesz az M3-as autópálya, itt az összes részlet

Három sávosra bővülhet az M3-as

Fotó: Archív fotó: MTI

Április 15-én adta át Orbán Viktor az M44-es gyorsforgalmi út új, M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát. Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyét érintő útfejlesztésekről is beszélt a miniszterelnök, az M3-as autópálya bővítését is említette.

M3-as autópálya, útfejlesztés, forgalomkorlátozás
Az M3-as autópálya is bővülni fog. Az M44-es átadóján Lázár János, Orbán Viktor, Lezsák Sándor 
Fotó: Bencsik Ádám

A miniszerelnök többek között azt is kihangsúlyozta: a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, valamint megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.

Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre

- mondta Orbán Viktor.

Az M3-as autópálya bővítését nemrégiben  Nyíregyházán Lázár János is megerősítette. Az építési és közlekedési miniszter január végén tárgyalt dr. Kovács Ferenc polgármesterrel a múlt, a jelen és a jövő lehetséges beruházásairól. Lázár János a sajtótájékoztatón akkor nyomatékosította: 

  • Záhony és Beregdaróc irányából folytatni fogják az M3-as autópályát az M34-es megépítésével, így a háború befejezése után lehetőség nyílik arra, hogy erősödjenek a gazdasági kapcsolatok Kárpátaljával és Ukrajnával. 
  • A schengeni határ lebontásával a közös munkának, a közös gazdasági övezetnek, az együtt gondolkodásnak és cselekvésnek minden akadálya elhárul, ha elkészül az M49-es, Nyíregyházát Szatmárnémetivel összekötő autópálya. A magyar oldalon 42 kilométert építenek 360 milliárd forintból, az első, 30 kilométeres szakaszát 2026 végén, a hiányzó 12 kilométert pedig 2027 legelején adják át.
M3-as autópálya, útfejlesztés, három sávos, forgalomkorlátozás
Folyamatosak az útfejlesztések és karbantartások
Illusztráció: Magyar Építők

M49-es építés Szatmárnémetiig 

Jelenleg is zajlik hazánk egyik legnagyobb útépítése, az M49-es gyorsforgalmi út, ami a két testvérváros Nyíregyháza és Szatmárnémeti, a két térség együttműködéséhez néhány éven belül nagy lehetőségeket ad majd, a hatása minden téren megjelenik: beleértve a turizmust, az oktatást, az egészségügyet is. Ahogy beszámoltunk róla, folyamatosan halad a pályalemez zsaluzása, illetve vasszerelése az M49-es gyorsforgalmi úton épülő Kraszna-hídon. A folyó feletti műtárgyat az M49-esnek az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti szakaszán alakítják ki. A 28,15 kilométeres szakasz az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Duna Aszfalt Építő Zrt. generálkivitelezésével jön létre.  Várhatóan ebben az évben elkészül mindkét pályalemez, és ideális időjárási körülmények között akár a hídszegélyek is felkerülhetnek a szerkezetre. 

Folyamatos a karbantartás

Az autópályákat, így az M3-ast is, azonban nem csak a három sávosra bővítés érinti, hanem addig is folyamatosan karbantartják. Tavaly mintegy 300 kilométeren, 373 különböző helyen végzett szintrehozási munkálatokat a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azokon a főpálya szakaszokon, ahol a burkolatállapotok nem érték el az elvárt műszaki szintet. 2024-ben 11 gyorsforgalmi úton folytak a munkálatok: M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8, M85, M86. Az útburkolat cseréjén túl több csomóponti ágat, üzemi átjárót és pihenőt is felújított a Társaság. Az M3-as autópályán dolgoztak a legtöbbet, itt kellett 2024-ben a legtöbb helyen megújítani a főpályát. Ezen a sztrádán 2,2 millió négyzetméteren cseréltek burkolatot. Csak ebbe a pályaszerkezetbe 400 ezer tonna aszfalt került, miközben 24 pihenő és 35 híd is megújult. A munka azonban nem áll meg. Az idén március közepétől több szakaszon is felújítási munkálatokat kezdtek el. A burkolatjavítási, hídfelújítási és útszegély-karbantartási munkálatok miatt az M3-as autópályán forgalomkorlátozás számos szakaszon várható, ezért torlódás is előfordulhat. 

Az idén 2,2 millió négyzetméteren újul meg  az M3-as autópálya. 

Forgalomkorlátozások az M3-as autópályán mindkét menetirányt érintik, közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., és felhívták arra is a figyelmet, hogy a munkaterületeknél 60 kilométer per órás sebességkorlátozás lép életbe, és egyes szakaszokon váltakozva zárják majd le a külső és belső sávokat.  

 


 


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában