Baleset

2020.07.16. 11:30

Versenynek indult, tömegkatasztrófa lett: két nyíregyházi kerékpáros is megsérült

Az elmúlt hétvégén rendezték az 1. Gella Kupa amatőr országúti kerékpárversenyt, amelyen vasárnap a Tótvázsony és Balatonszőlős közti szakaszon a tömeges bukásnak köszönhetően közel ötven résztvevő esett el, a balesetben két nyíregyházi kerékpáros is megsérült.

Forrás: ORIGO

– A koronavírus-járvány miatt ez volt a mezőny idei első nagy versenye, ezért mindenki nagy várakozással és a szokásosnál kissé feszültebben állt rajthoz – tekintett vissza Vinnai Zsolt, a ViniBike Kerékpáros Sportegyesület vezetője. – Az ötkörös versenyen hatan vettünk rész egyesületünkből.

– Már szombaton megérkeztünk a helyszínre, és a pályabejárást követően beszéltünk arról, hogy bizony a rajtot követően nagyon észnél kell lennünk, mert egyenes az út kicsi kanyarral, 6-8%-os lejtésű, az aszfalt pedig szinte új, látszott, hogy itt nagy sebességre lesznek képesek a kerékpárok, amit nehéz kontrollálni.

Hat vinibike-os versenyző állt rajthoz a hétvégi amatőr kerékpárversenyen
Fotó: SZAKOSZTÁLY

Közel tekertek egymáshoz

– Szerintem nagy hibát követtek el a szervezők, hiszen négy korcsoportot, több mint 150 versenyzőt indítottak el egyszerre, ez még sík terepen is rengeteg veszélyt hordoz magában. A rajt után egy ­rövid és könnyű emelkedő következett, amely nem rázta szét a mezőnyt, ezért az azt követő lejtőre egyszerre érkeztünk meg. Egymáshoz nagyon közel tekertünk, a ­fiatalok pedig felelőtlenül, félelemérzet nélkül, nagy sebességgel haladtak az élen. Én ekkor nagyjából 80 km/h sebességgel haladtam, de bevallom, féltem, mert nagyon sűrűn voltunk, ezért elkezdtem fékezni. Aztán egy nagy csattanásra lettem figyelmes, és elkezdtek borulni az ­emberek, szerencsére ­találtam egy kis rést, ahol sikerült ­kikerülnöm a földön fekvő embereket és kerékpárokat, így megúsztam a bukást – ­elevenítette fel az eseményeket a nyíregyházi versenyző.

Nem volt azonban minden nyíregyházi versenyző ilyen szerencsés.

Kulcscsont és borda is törött

– A lejtő alján a felvezető autó megállította a mezőnyt, ott a csapatból csak hárman voltunk, a többiekről nem tudtunk akkor még semmit. Egy kört felvezetéssel tettünk meg, majd ezután sikerült telefonálnunk, és akkor derült ki, hogy két társunk is megsérült. A helyszínre siettünk, ahol már kilenc mentő és két mentőhelikopter látta el a sérülteket. Egyik társunk könnyebb sérülést szenvedett, egy bordája tört el, és zúzódásai voltak, őt mentővel Veszprémbe szállították, de a vizsgálatok után kiengedték, és hazajött velünk. Másik társunknak, Bene Alexnek eltörött a kulcscsontja, és csúnyán felszakadt a bőr a tenyerén, őt az ajkai kórházba vitte a mentőhelikopter, hétfőn vizsgálták, a körülményekhez képest jól van, de neki bent kell még maradnia, mert műteni fogják a vállát. Szerencsére senki nem szenvedett maradandó sérülést, mindenki fel fog épülni, a kerékpárjainkban és a kiegészítő felszerelésekben azonban több százezer forintos kárunk keletkezett – mondta Vinnai Zsolt.

Az élet azonban megy tovább, a ViniBike versenyzői legközelebb jövő hétvégén Kincsesbányán, a masters országos bajnokságon pattannak nyeregbe.