Interjú: Ifjabb Érdi Tibor raliversenyzővel

2020.11.04. 07:44

Mindenki őket akarja legyőzni

A pilóta szerint a Rally Hungary a stílusváltásaival az egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb a sorozatban.

Ifjabb Érdi Tibor

Fotó: RALLYHUNGARY.COM

A tavalyihoz képest másfélszer több, összesen ötvenhat nevezés érkezett az ERC-kategóriában a november 6. és 8. között megrendezendő Rally Hungaryre, az Európa-bajnokság idei negyedik futamára, amelynek Nyíregyháza a versenyközpontja. Ifj. Érdi Tibor a harmadik ERC2-es bajnoki címére hajt, s ehhez bizony nagy lépést tehet a Rally Hungaryn. Egyáltalán nem zavarja, hogy mindenki őt akarja legyőzni, azt mondja, jöjjenek csak az ellenfelek, és próbálják meg!

A topkategória után az idén újra az ERC2-ben indul a kontinensbajnokságon. Miért döntött a váltás mellett?

Érdekes, hogy pont egyéves az ok. Tavaly Nyíregyházán úgy összetörtem az autót, hogy nem érte meg felújítani, de volt rajta biztosítás, és úgy gondoltuk, a Škodától rendelünk egy ugyanolyat, mint a régi, és folytatjuk a tanulást. De akkor már gyártották a Fabia újabb verzióját, és addig halogatták a mi autónk összerakását, hogy sose történt meg. Mivel márciusban kezdődött volna a szezon, januárban elegünk lett abból, hogy szórakoznak velünk.

És előhúzták a garázsból a Mitsu­bishit?

Úgy tettük el annak idején, hogy tökéletesen rendben volt, de egy versenyautón mindig van mit csinálni, úgyhogy elkezdtük felújítani.

Augusztusig kellett várni. Számított rá, hogy ilyen jól alakul majd?

Egyedül abban nem voltam biztos, hogy az olasz versenyen tudok-e bármit is kezdeni a 300 lóerős, 1100 kilós RGT-autókkal aszfalton, ezért úgy döntöttünk, nem állunk rajthoz. Így utólag talán hiba volt, de a lényeg: a többi versenyre úgy mentem el, hogy szeretném megnyerni őket.

A kategória kétszeres Európa-bajnokaként talán el is várják önöktől.

Tettünk azért, hogy így legyen – mosolyog. – Egyáltalán nem izgulok amiatt, hogy mindenki minket tart esélyesnek, és minket akar legyőzni – próbálják csak meg!

Miként alakult az eddigi két Eb-futamuk? Egyáltalán illik ilyet kérdezni két győzelem után?

Persze, főleg azért, mert mindkettő nehéz volt a maga nemében. Elsősorban amiatt, hogy miközben a korábbi két bajnoki címnél kis túlzással azt se tudtuk, hogy „van motor az autóban”, most mindkét futamon gondunk volt vele. Végig vigyázni kellett, hogy kibírja, a tanulság pedig, hogy egy rossz autót sokkal nehezebb célba juttatni, mint egy jóval lassan menni… A negyedik motor kerül a Lancerbe a harmadik versenyünkön, már akkor is tudom, hogy minek hol a helye a motorcserénél, ha becsukom a szemem.

Segít, hogy saját maga készíti fel az autóját? Érzékenyebb emiatt a Mitsubishi rezdüléseire?

Igen, biztos segít, hogy mindig tudom, mi miért történik – a Škodával sajnos nem sikerült eddig eljutni. A Mitsubishinek beszélek a lelkével, simogatom, becézgetem, mindent megígérek, hogy célba vigyen.

Mire számít a Rally Hungaryn?

Itthon még inkább azt várják, hogy nyerjek, de nem baj, mert én is azt várom. Basszus, hát itthon csak nyerni kellene, nem? Tavaly nagyon tetszettek a nehéz körülmények, még úgy is, hogy nem ismertem tökéletesen az autót, ezért is történt a baleset. A Mitsubishivel is rég mentem csúszós, vizes körülmények között, úgyhogy próbáljuk majd a lehető legjobban beállítani. Ez azért fontos, mert ez egy széria­autó, a helyszínen már nagyon körülményes változtatni a beállításokon.

Csökő Zoltánnal folytatja?

Igen. Tizenegy év után pontosan tizenöt perc kellett, hogy újra egymásra hangolódjunk Portugáliában. Zoli rutinjának nagyon sok hasznát veszem, nagyon szeretek vele menni.

Mennyire kell számolgatni a nyíregyházi versenyen?

Az a fontos, hogy legyen meg a harmadik győzelem. És ehhez pluszmotivációt ad a magyar közönség. Tavaly is nagyon jólesett, hogy jöttek, kérdezgettek, biztattak. Ezért ha a verseny vége felé biztos előnnyel vezetünk, gondoskodom majd arról is, hogy a nézők jól szórakozzanak. Előbb azonban egérutat kell nyernünk, amiben sokat segít majd, hogy már versenyeztünk ezeken a pályákon. A Rally Hungary ugyanis a maga stílusváltásaival az egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb a sorozatban.

Rallyhungary.com

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában