2024.12.04. 20:00
Ilyen még nem volt! Nyíregyházi csapat indul a Dakaron!
Eddigi legnagyobb autós kalandjára készül a Mikucza Tamás-Bakó András páros. A január 3-n kezdődő 2025-ös Dakar-ralin a célba érkezést célozza meg a nyíregyháza csapat.
Mikucza Tamásra és Bakó Andrásra Szaud-Arábia sivatagos dűnéi várnak
Fotó: Szerző
A Dakar-rali története 1972 óta íródik, a világ leghosszabb és legveszélyesebb autós terepversenyén azonban 1992-ig nem indultak magyarok. Azóta sem érte el a hazai résztvevő csapatok száma a 30-at, egy azonban biztos, bővül a lista a 2025-ös versenyen, méghozzá egy nyíregyházi csapattal. A Mikucza Tamás-Bakó András kettős a Gumisember-MIQ Dakar Team égisze alatt egy Mitsubishi Pajeroval vág neki a 14 napos viadalnak a Dakar Classic kategóriában.
14 nap, 7000 km
– A Dakar Classicot négy évvel ezelőtt indították útjára, mi, valamint a Hamza Péter–Kalmár András páros leszünk az első magyar indulók a kategóriában – kezdte a száguldás megszállottja, Mikucza Tamás, ő fogja terelgetni az autót Szaúd-Arábia dűnéin, a navigátor Bakó András lesz.
– Erről a kategóriáról azt kell tudni, hogy csak a versenyautókat illetően térnek el a felső kategóriától, de ugyanazt az útvonalat, ugyanazokat az etapokat kell majd teljesítenünk, ez pedig a két hét alatt nem kevesebb, mint 7000 kilométer.
Ami különösen nehézzé teszi a versenyt Mikucza Tamásék számára, hogy mivel nem gyári csapatról van szó, autójukat nem követi külön szervizautó. Éppen ezért különösen fontos, hogy autójuk megbízhatóan teljesítsen a két hét során. A Classic kategória lényege egyébként, hogy ebben olyan autóval kell rajthoz állni, amely már részt vett korábbi Dakaron. A csapat egy 1996-ban készült Mitsubishi Pajerot tudott beszerezni, tehát rengeteg munka volt vele, hogy a mai kornak megfelelően modernizálják.
– Egy álmunk válik valóra, hogy magyar színekben szerepelhetünk a Dakaron
– mondta Bakó András navigátor. – Pláne, hogy tehetjük ezt egy olyan autóval, ami a verseny történetének legsikeresebbje, 12-szer győztek már vele korábban. Ez egy majdnem 30 éves modell, amit atomjaira szétszedtek a szerelők, mind a motort, mind a futóművet, mind a kasztnit tekintve, hogy aztán teljesen újjáépítsék, tehát effektíve egy vadonatúj versenyautóval fogunk elindulni.
A Dakaron a célba érkezés is győzelem
A Mikucza-Bakó páros természetesen nem úgy vág neki az embert próbáló feladatoknak, hogy ne ismernék egymás minden rezdülését. Azt ugyanis nem kell külön hangsúlyozni, az összhangon rengeteg múlik egy ilyen hosszú megméretésen.
– Több mint tíz éve versenyzünk együtt, nagyon nagy versenyeken vettünk részt már közösen. Mexikóban voltunk egy négyezer mérföldes versenyen, Afrikában több helyen megfordultunk. András technikailag hihetetlenül felkészült, kiváló navigátor, megteremti, hogy nekem tényleg csak a vezetéssel kelljen törődnöm. Egy ilyen versenyen nem az fizetődik ki, ha folyton padlógázt nyomok, hiszen szigorú szabályokat kell betartani. Ebben is ő segít, hogy tudjam, mikor mennyire nehezülhet el a lábam. Nagyon várjuk már, persze, van bennünk egy kis félsz is, de azt jó tudni, hogy mi fizikálisan és mentálisan készen állunk és az autó is rendben van.
Nem akarunk helyezésekről beszélni, számunkra az is győzelemmel érne fel, hogy célba érnénk
– zárta Mikucza Tamás.
A páros Mitsubishi Pajeroja már úton van a verseny helyszínére, Mikucza és Bakó pedig december 29-én utazik ki a közel-keleti országba. A világ legmegerőltetőbb tereprali versenye január 3-án kezdődik és január 17-én fejeződik be.
Tekintsen meg egy összeállítást a tavalyi versenyről! Ez vár a nyíregyházi csapatra is!