Magyarország

2010.10.18. 15:08

Nézőpont: Teljesítmény, kényszer

<p>Egy „tehetséges” autós egy ócska, alig hatszáz köbcentis Trabanttal vagy egy félliteres lökettérfogatú Cinquecentóval is képes akkora kárt okozni, mint más, jobb helyzetfelismerő képességgel rendelkező autós társa egy nagyobb hengerűrtartalmú motorral szerelt autóval. <strong>Szendrei Péter jegyzete</strong></p>

Ezért az új rendszerben a köbcentialapú számítás helyett inkább az lesz a kötelező felelősség biztosítás számítási alapja, hogy a jármű forgalmi engedélyébe milyen teljesítményadatok kerültek bele.

Szándékosan nem azt írtam, hogy „mekkora teljesítménye van”, ugyanis a papíron szereplő számok sokszor köszönőviszonyban sincsenek a tényleges adatokkal. Lehet, hogy egy húszéves, Nyugat-Európából behozott, erősen „kitaposott” jármű forgalmi engedélyében szereplő teljesítményt a kocsi már évtizedek óta nem tudja, de az is megeshet, hogy egy hivatalosan kis teljesítményűként nyilvántartott járművet méregzsákká tunningolt fel gazdája. Vajon melyik esetben valószínűbb a káresemény?

Rendben van, teljesítményorientált világban élünk, de ezt azért egy kicsit túlzásnak tartom – még akkor is, ha közben azzal is tisztában vagyok, hogy pusztán megegyezés kérdése, mi alapján vetik ki ránk, autósokra a fizetnivalót. Csak hát ebben sem velünk egyeznek meg, hanem egymással.

- Szendrei Péter -

[email protected]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!