2015.03.11. 15:01
Szinte senki sem ismeri az Apple logóját
Hiába látták már milliószor az almás logót, valamiért nem ragad meg eléggé az emberek emlékezetében. A megkérdezettek mindössze fele tudta a helyeset azonosítani. Az igazi katasztrófa pedig akkor jött, amikor le kellett rajzolni.
Hiába látták már milliószor az almás logót, valamiért nem ragad meg eléggé az emberek emlékezetében. A megkérdezettek mindössze fele tudta a helyeset azonosítani. Az igazi katasztrófa pedig akkor jött, amikor le kellett rajzolni. Egy új tanulmány rávilágított arra, hogy hiába az Apple az egyik legismertebb márka az egész világon, a logóját nagyon nehezen tudják azonosítani. Ennek az az oka, hogy a vásárlókat folyamatosan logókkal bombázzák, így sokkal nehezebben tudnak egyre visszaemlékezni - még akkor is, ha az történetesen egy világmárkáé. Amikor arra kérték a kutatásban résztvevőket, hogy rajzolják le az almás cég logóját, akkor mindössze 85-ből 1 tudta ezt megtenni. Ha pedig alternatívákat mutattak, akkor már kicsit jobb volt a helyzet, az emberek fele bökött a hivatalos változatra.
A feladat könnyűnek tűnik, de hamar kiderült, hogy mégsem az. Hiába bámuljuk naponta órákat az iPhone-t, a logó egyszerűen nem ég bele az emlékezetünkbe. Ez a kísérlet egyébként nagyon hasonlít ahhoz, amikor arra kérték az embereket, hogy rajzolják le a saját karórájukat. Az eredmény ott is hasonlóan lesújtó volt. Elvileg itt az is könnyebbítő körülmény lett volna, hogy az Apple logó 1977 óta nem változott lényegesen - legalább a körvonala biztosan nem. Ha egyébként a Google logót vizsgáljuk, akkor az lesz az eredmény, hogy a helyes színeket (a sorrendet pláne) nem tudják felidézni a felhasználók.
12 változatból kellett kiválasztani a helyeset. Önnek sikerülne?