levédetné a nevét

2020.01.31. 18:00

Saját márkával még több pénzt kaszálhat a Thunberg-família

Márkanévként akarja bejegyeztetni a Fridays for Future nevet Greta Thunberg családja, hivatalosan azért, hogy átláthatóvá tegyék a 2018-ban a semmiből kinőtt klímamozgalom pénzügyeit. A háttérben valójában az állhat, hogy a márkatermékek eladásával tovább növelhetik a család egyébként sem csekély vagyonát. A Greta édesanyja, Malena Ernman alapítványa nevében nyújtotta be védjegyoltalmi kérelmet az EU Szellemi Tulajdon Hivatalához, tudta meg a német Die Zeit.

A Greta Thunberg anyja, Malena Ernman neve alatt működő „Stiftelsen The Greta Thunberg and Beata Ernman Foundation” alapítvány december 23-án nyújtotta be kérelmét az EU Szellemi Tulajdon Hivatalához, amely a Fridays for Future (FFF) mozgalom márkanévként történő bejegyzésére irányul – számolt be róla a V4NA hírügynökség. Az EU-s testület spanyolországi Alicantéban működő irodája honlapján közzétette a védjegyoltalom iránti kérelmet, amelynek regisztrációja ellen április 24-ig lehet kifogást emelni – derítette ki a német Die Zeit.

A Thunberg család szóvivője szerint a Stockholmban bejegyzett alapítvány célja nem az anyagi haszonszerzés, hanem „az ökológiai, éghajlati és társadalmi fenntarthatóság, valamint a mentális egészség előmozdítása”. A szóvivő szerint az alapítvány „fontos eszköz a pénzadományok átláthatósága miatt is”.

— Maik Schmidt ⚓️ (@SchmiddieMaik) " target="_blank" rel="noopener noreferrer">January 29, 2020

Az FFF márkanév levédése mögött a londoni divattervező és hangos klímavédő, Janine O'Keefe állhat, aki számos alkalommal támogatta már Greta mozgalmát. O'Keefe szerint a saját márkára „nem azért van szükség, hogy pénzt keressünk”, hanem ellenkezőleg, hogy megvédjék a mozgalmat a visszaélésekkel szemben. A környezettudatos divatguru ugyanakkor elárulta, hogy a családdal együtt bizonyos kiegészítők – például sapkák és hátizsákok – gyártását és árusítását tervezik. Ha viszont pénzért árulják a saját márkás termékeket, kétségessé válik Thunbergék alapítványának nonprofit jellege.

Die Klimaaktivistin Greta " target="_blank" rel="noopener noreferrer">#Thunberg hat eine Stiftung gegründet und will den Namen #FridaysForFuture als Marke schützen lassen. Das ergaben @DieZEIT-Recherchen. #fff https://t.co/CoTYGUBBwk

Greta Thunberg 2018-ban indította a Fridays for Future mozgalmat, amely néhány hét alatt globális mozgalommá nőtte ki magát. Az akkor 16 éves, Asperger-szindrómával küzdő lány az élő környezet romlása fölötti szomorúságában péntekenként nem ment iskolába, helyette ülősztrájkot tartott.

Azonban nem lehetett a véletlen műve az FFF-mozgalom kipattanása: a Svédországban ismert operaénekes édesanya életrajzi könyve három nappal azután jelent, hogy Gretáról Európa-szerte cikkezni kezdtek az újságok, amire a család marketingszakember barátja, Ingemar Rentzhog profi közösségimédia-kampánnyal erősített rá. A tudatos üzleti kampány eredményeként Malena Ernman és családja néhány hónap alatt 10 millió svéd koronás (1 millió eurós) haszonra tett szert, nagyrészt Greta nevének köszönhetően.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!