Nyíregyháza hírei

2013.04.11. 11:49

Betömködik az úti csapdákat

Nyíregyháza - Indul a kátyúzási szezon: megközelítőleg 15 milliárd forintba került a tél a Magyar Közútnak.

Nyíregyháza - Indul a kátyúzási szezon: megközelítőleg 15 milliárd forintba került a tél a Magyar Közútnak.Komoly kockázati tényező nélkül ki lehet mondani: véget ért a tél. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. számvetést készített, egyúttal megjelölte a közeljövő legfajsúlyosabb feladatait. Eszerint jaj a kátyúknak! Természetesen minden úti csapdát képtelenség betömni, de felépítették a stratégiát annak érdekében, hogy minél kevesebb veszélyforrás leselkedjen az aszfalton.

Pattantyús Olga hűséges előfizetőnkből dől a keserűség: „Iszonyat, hogy mi van a közutakon! Nekem szárszakadásos gumicserém volt, nagyon kiakasztott mindaz, ahogy megjártam. Jóformán szlalomoztam az úton, még szerencse, hogy nem jött velem szembe semmi. Nyugodtan írhatnának a kátyúkról, örökzöld a téma...”

– A nagyon csapadékos és sok esetben szélsőséges időjárás miatt a 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több burkolathiba keletkezett, vagyis a tél még több kárt okozott az elöregedett és rossz állapotban lévő utakon. Az elhúzódó tél miatt ráadásul legalább 3 héttel később tudta elkezdeni a tartós kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte. Ebben az évben összesen csaknem 95 000 tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a kátyúzási munkák elvégzéséhez. A 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal több anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent a társaság számára – ecsetelte Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. sajtószóvivője, aki rátért a megyei adatok taglalására is:

Szabolcs-Szatmár-Beregben a 2100 kilométer hosszúságú közúthálózaton a változékony téli időjárásnak köszönhetően nagy mértékben megnövekedett a burkolathibák száma. Munkatársaink folyamatosan dolgoznak a burkolathibák megszüntetésén, immár tartós meleg aszfalt felhasználásával, amennyiben az időjárási körülmények lehetővé teszik. A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez, az úthálózat ütőerein elvégzett munkálatokat követően az alsóbbrendű utakon is elkezdődnek majd a szükséges kátyúzási munkák.

A megyei közúthálózaton 2013-ban összesen 7500 tonna aszfalt beépítését tervezik, a munkálatok közel 648 millió forintos költséget jelentenek a Magyar Közút számára. Sajátságos tevékenység a kátyúzás, hiszen jóformán ahogy végeztek, kezdhetik elölről...

KM–LTL


Teljes kapacitással

Országszerte a közútkezelő 78 üzemmérnökségének munkatársai a kedvező időjárásnak köszönhetően teljes kapacitással azon dolgoznak majd, hogy nyár elejére a kátyúk és burkolathibák jelentős részét kijavítsák a hazai közúthálózaton. A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez, az úthálózat ütőerein elvégzett munkálatokat követően az alsóbbrendű utakon is elkezdődnek majd a szükséges kátyúzási munkálatok.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!