Nyíregyháza hírei

2013.11.05. 14:10

Miért köztünk gyakorolnak?

Nyíregyháza - Irritálja az autósokat a rutintalan, „balesetveszélyes” tanuló vezetők jelenléte a közterületeken.

Nyíregyháza - Irritálja az autósokat a rutintalan, „balesetveszélyes” tanuló vezetők jelenléte a közterületeken.

„Amióta hozzáértő szakemberek úgy döntöttek, hogy a tanuló gépjárművezetők a rutint ne a tanpályán, hanem mindjárt a forgalomban szerezzék meg, más hozzáértőknek sikerült tovább fokozni a lakosság bosszúságát. Nyíregyházán, a Dohány utcán parkoló gépkocsikon lassan megjelennek a rutinszerzés külső jegyei: egy kis horpadás, karcolás.

Nem nagy ügy, mondhatnánk, csak éppen jóval nehezebb ilyen szépséghibákkal reális áron eladni a gépkocsit. Az itt gyakorlatozó tanulók mindegyike ártatlan, elkövető nincs, csak újabb és újabb idegen festéknyom. Bizonyára az oktatók is szenvednek, hiszen egy nem túl átgondolt utasítást kénytelenek végre hajtani. A Dohány utcai lakói is füstölögnek, mert üres parkolóból amúgy sincs elegendő. Nem lehetne a tanpályát azoknak a döntéshozóknak a lakása körül kialakítani, akik a problémát hozzánk exportálták? – teszi fel a szónoki kérdést panaszos levele végén hűséges előfizetőnk, P. Tamás.

Cammognak a mazsolák

Az ételfutárként dolgozó Tóth Péter szerint a rossz terepválasztással haragítják magukra az autóstársadalmat az oktatók és a tanítványok. – Mindenki egy T-betűs autóban kezdte valamikor, ezért megértjük, hogy a tanulók rutintalanok, sokat bizonytalankodnak és kínosan odafigyelnek a KRESZ szabályok betartására, ideértve a sebességmaximumokat is. De még a legtoleránsabb gépkocsivezetőben is „fölmegy a pumpa”, amikor azt tapasztalja, hogy 30 km/h-val „cammog a mazsola” a megengedett 50 km/h helyett, majd – bölcs oktatója tanácsára – az egysávos, egyirányú utcában igyekszik parkolni, percekig feltartva a háta mögött feltorlódott kocsisort. Bölcsebb helyszínválasztással mindez elkerülhető lenne! – javasolta a tapasztalt autós.

Kijelölt úton haladnak

– Az oktatóknak meg van kötve a keze, persze, csak a szó átvitt értelmében – árulja el Nagy Zsolt, a nyíregyházi Rutin Autósiskola vezetője. – Nyolc vizsgaútvonalat kell bejárnunk a tanulókkal a minimum 30 órás gyakorlati képzés alatt, igaz, ezeket bizonyos időközönként változtatják. A korábbi rutinpályás feladatokat – saroktolatás, emelkedőn elindulás, parkolás, beállás, egyívű megfordulás útkereszteződésben – immár „élesben” kell teljesíteniük a tanulóknak ezeken a vizsgaútvonalakon.

– Az oktatóknak az a kötelessége, hogy felkészítsék diákjaikat a vizsgára, ehhez pedig elengedhetetlen a gyakorlás – olykor Nyíregyháza szívében, olykor a város peremterületein, vagy éppen valamelyik lakótelepen. Ha az oktató nem lép közbe időben, és a tanuló kárt, sérülést okoz egy másik gépkocsiban – például tolatáskor –, jogkövetően járunk el: meghagyjuk nevünket, elérhetőségünket a károsultnak, és vállaljuk a felelősséget a kárrendezés során. Szerencsére ritkán fordulnak elő ilyen balesetek, de tény, hogy az autótulajdonosok tartanak ennek veszélyétől, és ezért nem ritkán ellenségesek velünk szemben – meséli Zsolt. – A KRESZ 3 manőver esetében engedi meg, hogy az autós feltartsa a forgalmat: elinduláskor, besoroláskor és parkoláskor. – Minden ilyen (vizsga)feladat kivitelezésénél számítunk a többi közlekedő megértésére és türelmére, bízom benne, hogy nem hiába... – tette hozzá a rutinos oktató.

KM-PI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!