Nyíregyháza hírei

2013.11.15. 07:27

Számba vették a bosszúságainkat

Nyíregyháza - Mintegy 400 millió forintból készül közlekedésfejlesztési tanulmány Nyíregyházán.

Nyíregyháza - Mintegy 400 millió forintból készül közlekedésfejlesztési tanulmány Nyíregyházán.

Forgalomszámlálók dokumentálták a közlekedő és parkoló gépjárművek számát a közelmúltban a megyeszékhely frekventált pontjain. Több olvasónk is megkereste szerkesztőségünket azt tudakolván, mettől meddig, kik és miért végzik a munkát, mi az adminisztráció fő célja, s ha Nyíregyháza forgalmi rendjének reformját fontolgatja a városvezetés, élhetnek-e jelzésekkel, javaslatokkal a városlakók.

– Én arra is kíváncsi lennék, mennyibe kerül mindez, és ki fizeti a számlát – jegyezte meg az egyik városlakó.

Pató István, a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Osztály vezetője így tájékoztatta lapunkat: – Városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszer és intermodális csomópont fejlesztése Nyíregyházán címmel egy részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséhez nyert 100 százalékos támogatást Nyíregyháza az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében. A tanulmányt a Nyíregyháza Közlekedésfejlesztési Konzorcium készíti, ennek 393.700.000 forintos díját teljes egészében a támogató fizeti.

Rögzítették a forgalmi adatokat

Az osztályvezetőtől elmondta: a tervezők feladata közös forgalomfelvétel és forgalmi modell elkészítése elsősorban a városi és elővárosi igények, a közlekedési szokások, illetve az autóbusz-hálózat rendszerének figyelembe vételével, amely alapul szolgál a fejlesztési irányok és lehetséges alternatívák, változtatások kidolgozásához és a több szempontú értékeléshez, beleértve a közgazdasági költség-haszon elemzést is.

– A forgalmi adatok felmérése során a megbízottak keresztmetszeti és csomóponti forgalomszámlálásokat, a városhatáron be-, illetve kilépő járműszám megismerése céljából kordonszámlálásokat, valamint megállóhelyi utasforgalmi számlálást végeztek. A parkolási szokásokat és igényeket egy munkanapon és egy pihenőnapon térképezték fel. Természetesen szívesen fogadjuk a lakossági véleményeket és javaslatokat! – hangsúlyozta Pató István.

Jobb lenne a körforgalom

László Pál, hűséges nyíregyházi előfizetőnk az alábbi ötlettel kereste meg szerkesztőségünket: – Számomra a forgalomszámlálás elrendelése azt jelenti, hogy a város vezetői is tisztában vannak a közlekedési anomáliákkal. Máig sem értem, hogy amikor a belváros egyik kritikus közlekedési csomópontjáról volt szó – itt a görög katolikus templom melletti lámpás útkereszteződésre gondolok –, még csak fel sem vetődött a körforgalom kialakításának a gondolata, pedig mindenhonnan azt hallani, hogy a folyamatos közlekedés érdekében ez az egyetlen jó megoldás. Az Egyház és a Síp utca között lévő házakat a város elbontatta, keletkezett ott egy nagy tér, s ennek a térnek csak a sarkát kellett volna „lecsípni” egy körforgalom kialakítása érdekében. Szerencsére már nem jellemzőek ott a balesetek, de ez nem jelenti azt, hogy a város ne törekedjen a legjobb megoldásra! Gyakran közlekedem arra, szerintem a körforgalom még mindig megvalósítható lenne, akár azon az áron is, hogy kisebb lesz a parkolási terület.

Nem könnyű a buszosoknak

Maholnap 20 éve, hogy P. János buszvezetőként dolgozik Nyíregyházán. A tapasztalt „kormányzó” szerint van egy-két kritikus pont a megyeszékhely helyi autóbuszvonalain, a legtöbb gondot azonban a szabálytalankodók, a KRESZ előírásait figyelmen kívül hagyó autósok és gyalogosok okozzák.

– Az Omnia kávézó előtti buszöblöt gyakran foglalják el nagy testű terepjárók, ellehetetlenítve a helyi járatú buszok beállását, pedig semmi keresnivalójuk nem lenne ott. A délutáni csúcsban nap mint nap feltorlódik a forgalom a hittudományi főiskolánál, mert a Bethlen Gábor utcáról épp csak néhány jármű tud átjutni az Egyház utcára a rövid zöld jelzés miatt. Sok buszvezetőhöz és teherautóshoz hasonlóan vallom, hogy a Szent István utcai „mini” körforgalmat Trabantoknak és Suzukisoknak tervezték, ránk nem gondoltak a megálmodói. Sok olyan kereszteződés van a városban, ahol képtelenség kikanyarodni jobbra kis ívben anélkül, hogy ne érintené a padkát a busz hátsó kereke, vagy ne „dugnánk át az orrunkat” a szemközti sávba – mesélte.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!