Nyíregyháza hírei

2015.01.31. 13:53

Újjászületik-e a halálút?

Nyíregyháza - Az elkövetkező években 750 milliárdot szán a kormány útépítésekre, ám ebből megyénk egy forintot sem kap.

Nyíregyháza - Az elkövetkező években 750 milliárdot szán a kormány útépítésekre, ám ebből megyénk egy forintot sem kap.Elkészült a kormány útfejlesztési terve, amiből kiderül: a 2020-ig tartó programban egyetlen Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei út sincs. Példának okáért a 471-es főút felújítása sem szerepel benne, amit ellenzékből a jelenlegi kormánypárti képviselők is szorgalmaztak.

Az ellenzék több sajtótájékoztatón és fórumon is a kormánypárti honatyák szemére vetette, hogy nem lobbiztak a halálútként emlegetett szakasz felújításáért, miközben a főút Hajdú-Bihar megyei szakasza szerepel a költségvetésből finanszírozott kiemelt közúti beruházások listáján.

A 750 milliárd forint összértékű beruházások előkészítésére és az építésre az idén 11, jövőre és 2017-ben 13–13, 2018-ban 273, azt követően 350, 2020-ban pedig 90 milliárd forintot fordít a költségvetés. A forrásról a nemzetgazdasági és a nemzeti fejlesztési miniszternek kell gondoskodnia, a munkálatokat 2020. december 31-éig kell befejezni.

Megyénkbeli országgyűlési képviselőket és polgármestereket kérdeztünk a 471-es jelenlegi állapotáról és jövőjéről.

Más a forrás, de azonos az „úti cél”

A halálútként emlegetett 471-es megyénkben is újjászületik, de a számlát nem az állam, hanem az unió állja.

Öt év alatt összesen hétszázötvenmilliárd forintot fordít a kormány a magyar költségvetésből kiemelt közúti beruházásokra. Dr. Veres János, az MSZP megyei elnöke, korábbi pénzügyminiszter a közelmúltban sajnálatosnak és szégyenletesnek nevezte, hogy egyetlen Szabolcs megyei útszakasz sem szerepel a 2020-ig megépítendő–felújítandó utak listáján, ennek okát pedig a megválasztott fideszes országgyűlési képviselők „nullával egyenlő lobbierejével” magyarázta.

Máté Antal, Nyírbátor polgármestere szintén sérelmezte, hogy a kormány útfelújítási programjában nem szerepel a 471-es út megyénket érintő szakasza. – Azért, hogy a döntéshozók meghallják a hangunkat, félpályás útlezárást és demonstrációt szervezünk február 2-án, hétfőn 10 órától Nyírbátorban, a Szabadság téren, a városháza előtti részen – jelentette be a napokban.

Nyírmihálydiban pár éve újították fel a 471-es belterületi részét. Az út újszerű, de sajnos nem tökéletes, mert a nagy kamionforgalom miatt hamar tönkremegy az aszfaltszőnyeg.

– A hatalmas, nehéz járművek nyomvályút képeznek, felgyűrődik az aszfalt, majd letöredeznek az út szélei. Ez – főleg a téli havazások, jegesedések idején – az autósok és a biciklisek számára is balesetveszélyes. Sokan közlekednek kerékpárral a faluban, ilyen forgalom és útviszonyok közepette kamionok mellett pedálozni nem egy életbiztosítás… – mesélte dr. Vincze István, Nyírmihálydi polgármestere.

– Tagadhatatlan, hogy a szakemberek igyekeznek karbantartani a problémás szakaszokat, kátyúznak, aszfaltcsíkot húznak a nyomvályúkra; a legideálisabb megoldás természetesen a teljes útfelújítás lenne – tette hozzá.

A tettek mezején

Veres Jánosnak pénzügyminiszterként csak egy tollvonásába került volna a Debrecen-Mátészalka közötti szakasz rendbetétele, ehelyett 2006-ban hagyta, hogy a beruházás lekerüljön az uniós forrásból felújítandó utak listájáról – reagált dr. Simon Miklós fideszes országgyűlési képviselő. Nyírbogát korábbi polgármestere azt is elmondta, hogy tavaly több mint négyszázmillió forintból született újjá hazánk második legveszélyesebb másodrendű főútvonalának Nyírmihálydi–Nyírbogát közötti, 7 km-es szakasza.

– Az útfelújítások természetesen az elkövetkezendő években is folytatódni fognak, igaz, nem állami, hanem uniós forrásokból. Az idén jó esély van újabb 7-8 km rendbehozatalára Nyírbogát és Nyírbátor térségében, a 43. és 53. kilométerkő között. Célunk, hogy megyénk egész területén jól járható és biztonságos legyen a gyorsforgalmi úthálózatba bekapcsolódó 471-es. A felújítandó szakaszok prioritását nem politikai érdekek mentén, hanem a Magyar Közút szakmai ajánlásai alapján fogjuk meghatározni – hangsúlyozta dr. Simon Miklós.

KM-PI


Rendőrségi krónika: balesetek a 471-es főúton

2015. január 26.: Egy Suzuki tartott Nyíradony felől Debrecen irányába, amikor a 20. kilométerszelvényben frontálisan összeütközött egy Opellel. Egy személy olyan súlyos sérüléseket szenvedett, a helyszínen életét vesztette.2014. december 27.: Egy személygépkocsi a 18. kilométerszelvényben összeütközött egy szemből érkező személygépkocsival. A balesetben három személy sérült meg.

2014. december 15.: Egy autóa 12. kilométerszelvénynél lévő kanyarban megcsúszott, megpördült és az oldalára borult. A szemből érkező a baleset elkerülése érdekében a kormányt jobbra rántotta, így azonban nekiütközött egy jelzőtáblának.

2014. szeptember 11.: Két tehergépkocsi ütközött össze Nyírbátor és Nyírcsászári között. Az egyik kamion az út menti árokba, a másik az útpadkára sodródott. A balesetben az egyik jármű vezetője súlyos sérülést szenvedett, a helyszínen életét vesztette.

2014. július 24.: A 471-es számú főút nyírbogáti szakaszán egy személygépkocsi elgázolt egy kerékpárost.

2014. június 18.: Egy tehergépkocsi a 49-es főútról lekanyarodott 471-es útra, a vele szemben közlekedő motorkerékpáros a járműszerelvény hátsó részének ütközött és a helyszínen meghalt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!