Nyíregyháza hírei

2015.02.02. 08:09

Jegyzet: Téglák, falak, érvek

<em>Adott egy „falak közé” épült iskola, melyet a szegénység, a félelem, a sehová sem tartozás és a különbözőség tégláiból raktak. A habarcs, ami összetartja a téglákat, a makacsság: a fal egyik részén sem engednek a másik kérésének.</em> Csáki Alexandra jegyzete.

Adott egy „falak közé” épült iskola, melyet a szegénység, a félelem, a sehová sem tartozás és a különbözőség tégláiból raktak. A habarcs, ami összetartja a téglákat, a makacsság: a fal egyik részén sem engednek a másik kérésének. Csáki Alexandra jegyzete.

Kint szegregációt kiáltanak, bentről a „végre békében tanulhatnak a gyerekeink, nem nézik ki őket a belvárosi iskolák diákjai és tanárai” nyugalmát az aggodalom hangjai váltják fel.

Nem élhetnek tovább ezek a gyerekek a csak a saját normáik, hagyományaik, kultúrájuk alakította környezetben, mert a mikrovilágukon túl van egy másik, nagyobb és szigorúbb szabályok szerint működő, amit minél később ismernek ki, annál bizonytalanabb, hogy be tudnak illeszkedni az ott élők közé. Van egy kis zuguk, ahol a saját tempójukban, pedagógusaik által kialakított és jól bevált módszerek szerint elsajátítják azt, amit minden más velük egykorú diák is, de egy másfajta, talán idegen és alacsonyabb színvonalúnak bélyegzett, hozzájuk simuló és nekik megnyugtató helyen.

A Huszár-telepi tanulók szülei szabadon választhatnak iskolát csemetéjüknek. Ha elégedetlenek lettek volna az ott folyó munkával, valószínűleg most nem tanulna együtt az a hatvannégy gyermek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!