2021.06.23. 10:23
Vegyél egy jó Dunk sneakert, és ismerd meg a sneakerek igazi világát
Itt a nyár, a fesztiválszezon – érdemes beszerezni pár új sneakert a bulizáshoz.
Forrás: truetosole.hu
Sokan nem is gondolják, hogy ez a szinte szubkultúrából a mainstream kultúrába mennyire tudatosan felépített világ. Gyártók, márkák és hírességek teszik le közösen azokat az alapokat, amelyeket az igazi sneakerheadek a vásárlással visznek tovább és tartják meg zárt világukat. Aki szeretne bekerülni vagy akár ezt a divatirányzatot követni, nem árt, ha kicsit körülnéz a piacon és a Dunkok világában.
Így indultak a Dunk cipők a népszerűség útján
A Dunkot a 90-es években kezdték el használni, leginkább a strapabíró kialakítása miatt váltak gyorsan népszerűvé ezek a sneakerek.
A Dunk esetében az alapkoncepció már a kezdetek kezdetén is az volt, hogy egy jó minőségű, kényelmes, és olcsó cipőt gyártson a Nike, ami mindenkinek elérhető.
Miután a cipőt a legnagyobb márkák választották kollabjuk darabjává, és felkapott személyek és tervezők kaptak saját darabokat, nem feltétlenül tartották a Dunkok az ár szempontjából kezdetben kialakított határokat.
A termék deszkás cipőként lett kezdetben népszerű, de nem kellett sok idő, hogy mások is elkezdjék használni a mindennapokban. Köszönhető ez annak is, hogy kialakítása rendkívül viselhetővé teszi a terméket, nem beszélve arról, mennyire kényelmes és tartós.
Minden Dunknak van valamilyen története, vagy a kialakítása sajátos, vagy a színében vannak olyan sajátos jegyek, melyekhez történet vagy akár becenév köthető, így például létezik a „Heineken”, „Bison”, „Cápa”, „Fordított cápa”, „Kender”, „Buck”, „Jedi” és „Hulk”.
Út a teljes sikerhez
A különféle gyártókkal történt kollaborációk, és az azokhoz kapcsolódó exkluzivitás mindenképpen hozzájárult ahhoz, hogy a Dunkok a kor népszerű és keresett sneakereivé váljanak.
A Dunk-rajongók új generációjának fontos éve volt 2001, amikor a cipők olyan legendás variációkban jelent meg, mint a „Viotech” és az „Ugly Duckling” csomag a Stüssy-vel és az Alphanumeric-kel való együttműködés eredményeként. Az ekkor megjelent színvilág azóta is alap a Dunkokat tartó üzletekben. Aki ezeket vagy éppen más népszerű sneakereket keres, annak érdemes körbenéznie a True to Sole webshopjában vagy budapesti üzletében.
A Dunkok népszerűsége a deszkás körökre is kihatott. A gördeszkázás ebben a kétezres évek elejére tehető időszakban népszerűbb volt, mint valaha, így rendkívül alkalmas volt arra, hogy a snekaer kultúra is virágozzon.
A Nike megőrizte az akkor aratott sikert a mai napig, ugyanis a Dunk ma is egy kifejezetten keresett és kultikus cipő. Azóta a gyártó ugyan frissítette a színeket, jöttek az érdekesebbnél érdekesebb árnyalatok, de a siker maradt. Így lesz a Dunk a jövőben is keresett modell a sneakerheadek, gyűjtők és resellerek számára egyaránt.
(PR CIKK)