Hirdetés

2022.05.19. 11:05

Hogyan írj ütős hirdetésszöveget?

Az online hirdetési kampányok sikeréhez elengedhetetlen a figyelemfelkeltő, cselekvésre ösztönző hirdetésszöveg, főként, hogy napjainkban a növekvő zajban egyre nehezebb aktivitásra bírni a potenciális érdeklődőket.

Forrás: www.selector.hu/

Minél jobban akarod, annál kevésbé megy, illetve minél inkább azt hiszed, megalkottad a legötletesebb marketingszöveget, annál nagyobbat csalódsz, amikor a publikálást követően nem történik semmi. Milyen hibákat ne kövess el a hirdetésszövegek írásakor? És melyek azokat a tippek, amelyek közelebb vihetnek a sikerhez? Összegyűjtöttük, és most el is áruljuk neked!

Mit tegyél és mit ne, ha jót akarsz magadnak?

Van néhány alapvető szabály, amit ha betartasz, sikeresen írhatsz hirdetésszövegeket. Ha nincs rá affinitásod, embered, szervezd ki a hirdetéskezelést, a Selector Digitális Marketing Ügynökségnek.

1. Határozd meg a buyer persona-dat, mert nagyon széles fogyasztói körre nem lehet jól célozni!
2. Ne beszélj mellé, fogalmazz világosan! Kerüld a körmondatokat, és tagold a szöveget!
3. Koncentrálj a címre, legyen ütős! A headline mindent visz. Hass az érzelmekre!
4. Mindig adj elegendő információt, fogd az érdeklődőid kezét, vezesd őket végig az úton!
5. A szöveged ne 100%-ban értékesítő duma legyen, mert attól általában menekülnek az emberek.

Hogyan írj ütős hirdetésszöveget?

A hirdetések esetében nagy szerep jut a vizualizációnak, vagyis például egy jól eltalált képnek. Általában nincs is lehetőség hosszú szövegek írására, mert a hirdetési platformok korlátozzák a karaktereket.

Íme a konkrét tippek!

Akkor most jöjjenek a tanácsaink, hogy hogyan írhatsz figyelemfelkeltő hirdetésszövegeket:

1. Legyen erős a kezdés!

Amennyiben egy figyelemfelkeltő, kíváncsivá tevő első mondattal meg tudod ragadni a potenciális vásárlók figyelmét, nyert ügyed van, ekkor ugyanis érdekelni fogják őket a részletek, így tovább olvasnak. Jó módszer a kérdésfeltevés. Keresőhirdetések esetén fontos, hogy releváns kulcsszavakat használj!

2. Gondolkozz az ügyfeleid fejével!

Keltsd fel, és tartsd fenn az érdeklődők figyelmét azáltal, hogy alaposan megismerve a célközönségedet, a nekik releváns témákat dobod be!

3. Hass az érzelmekre!

Az érvek is fontosak, de nem ebben a fázisban. Itt inkább az érzelmekre, a vágyakra, reményekre koncentrálj! Tegyél egy, a versenytársaktól megkülönböztető ígéretet (USP - unique selling proposition) a célcsoportod számára! Emeld ki a terméked/szolgáltatásod előnyeit, értékeit!

4. Törekedj az egyszerűségre, átlátható, jól tagolt szöveget írj!

Könnyen olvasható, áttekinthető maradjon az írásod! Ne tűzdeld tele szakzsargonnal, a célközönség nyelvezetén írj, így könnyebben értelmezhető lesz a szöveged!

5. Ne felejtsd ki a CTA-t!

PPC hirdetéseken mindig szerepeltess CTA-t (Call to action), vagyis egy rövid, felszólító módban megírt üzenetet, amely cselekvésre ösztönöz! Linkeld a megfelelő oldalt, ami legyen releváns a hirdetés szempontjából, ha kell, készíts új landing oldalt!

Az online hirdetések jól célozhatók, ezáltal a célközönség számára testreszabott szövegeket írhatsz, tesztelheted is őket, majd mérheted az eredményeket!
 

Címkék#alh_szon

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában