2025.02.28. 09:58
Közkedvelt élelmiszerek árát csökkentette a Lidl
Árcsökkentésekkel indította az évet a Lidl: elsőként jelentette be januárban, hogy csökkenti a tojás árát, majd a tej és a tejtermékek árát mérsékelte. Azzal, hogy olcsóbbá vált ezeknek az alapvető élelmiszereknek a beszerzése, a magyar családok számára könnyebbé válhat a mindennapi bevásárlás.

Elsőként jelentette be itthon hazánk piacvezető diszkontlánca még januárban, hogy csökkenti a tojás árát, nemrég pedig arról adott hírt, hogy áruházaiban olcsóbb lett több tej és a tejtermék is. Ezeknek a termékeknek a kiegyensúlyozott táplálkozásban betöltött szerepük miatt az árcsökkentések nem csak a magyar családok pénztárcájának jelenthetnek nagy segítséget, hanem az egészségük megőrzésében is.
A magyarok kifejezetten sok tejet és tejterméket fogyasztanak, sőt, egyre többet. A legutóbbi KSH-adatok szerint 2023-ban az egy főre jutó éves tejfogyasztás 204 liter volt, miközben a 2010-es évek elején ez még csupán 170 liter körül mozgott. A tejek és tejtermékek árának csökkentése tehát a mindennapi bevásárlásainkban egészen biztosan könnyebbséget jelent. Ráadásul az árcsökkentés széles termékkörre vonatkozik, hiszen a tej, sajt, tejföl és a vaj termékkategóriákban összesen 30 féle termék lett olcsóbb. Az árcsökkentés mindegyik, a Lidl polcain elérhető tejet érinti, és azt jelenti, hogy minden termékért legalább 10 forinttal kevesebbet kell fizetni. A 2,8 százalékos ESL Pilos PET palackos tej pedig ennél is nagyobb mértékben, 50 forinttal lett olcsóbb, ami 10 százalékos árcsökkenést jelent. A tejtermékek árában is számottevő a csökkenés. A hazai fogyasztók körében legnépszerűbb kiszerelésű trappista sajtok árát is mérsékelte a diszkontlánc, így például a 700 grammos Pilos felezett trappista sajt 200 forinttal lett olcsóbb. A pénztárcabarát intézkedés a vajakat is érinti: ezek átlagosan 5-6 százalékkal kerülnek kevesebbe, a vásárlók által közkedvelt Pilos 250 grammos sós vaj ára pedig 12 százalékkal mérséklődött.
A tejekhez és a tejtermékekhez hasonlóan a fogyasztók széles körét érinti a tojás árának csökkentése is, amelyet elsőként a Lidl hajtott végre. A tejhez és a tejtermékekhez hasonlóan a tojás is a magyarok alapélelmiszere, amelyből a KSH adatai szerint fejenként évente átlagosan 150-et eszünk. A Lidlnél még januárban átlagosan közel 5 százalékkal lett olcsóbb ez a termék. A tojás egyébként kizárólag magyar beszállítóktól érkezik az áruházakba, garantálva ezzel a frissességet, és segítve a magyar termelőket. Itthon a legnépszerűbb az M-es méretű klasszikus 10-es és a gazdaságos 30-as kiszerelés, az áruházlánc ezért az utóbbi árát csökkentette a legnagyobb mértékben, közel 7 százalékkal.
A vállalat újabb árcsökkentésekkel folytatja azt, hogy termékkínálatát és a kedvezményeket is maximálisan a vásárlók igényeihez igazítja. A tej és tejtermékek, valamint a tojás árának csökkentése minden vásárló számára könnyebbé teszi a mindennapi bevásárlást.
Folyamatosan monitorozzuk, hogy mely termékeknél tudunk árcsökkentést végrehajtani, és mindent megtenni azért, hogy a lehető legjobb ár-érték arányt és kiváló minőséget biztosíthassuk vásárlóink számára
– tudtuk meg az áruházlánctól.
Az alacsonyabb árakon felül is rengeteg lehetősége van a vásárlóknak arra, hogy a Lidl áruházaiban spóroljanak. Ilyen például a saját márkás termékek vásárlása is, ezek ugyanis nagyon magas minőségűek, csakúgy, mint a jól ismert hagyományos márkák, és ugyanúgy szigorúan ellenőrzött módon, magas fokú követelményeknek megfelelve készülnek, mint azok, de lényegesen alacsonyabb az áruk. Jól jár az a vásárló is, aki a Lidl által kínált, nagyobb, XXL-es kiszerelésű termékeket teszi a kosarába, mert az ilyen termékek ára egy kilogrammra, literre vagy darabra vetítve alacsonyabb, mint a normál csomagolású termékeké. A „Szuper ár” és az „Őrületes Lidl ár” címkével ellátott termékek vásárlásával szintén sokat spórolhatunk, csakúgy, mint a kettőt fizet hármat vihet akciókkal is. Továbbra is érdemes minden bevásárláskor használni a Lidl Plus digitális hűségkártyát, az alkalmazásban elérhető egyedi kuponok és az egyéb kedvezmények adta előnyökkel ugyanis rengeteget lehet spórolni, valamint továbbra is minden péntek „halpéntek”, amikor a friss halakat 15 százalékos árkedvezménnyel kínálja a Lidl.