Sport

2013.03.06. 11:12

Jan Phersson tartott bemutatót

Budapest - Jan Phersson, a SIMPSON Europe, Motorsport Safety Academy képviselője egy igazán nagyon hasznos előadással lepte meg az összegyűlteket - Hajósi Miklós helyszíni beszámolója.

Budapest - Jan Phersson, a SIMPSON Europe, Motorsport Safety Academy képviselője egy igazán nagyon hasznos előadással lepte meg az összegyűlteket - Hajósi Miklós helyszíni beszámolója.Egy szomorú esemény hatására kezdett el ő is komolyabban foglalkozni a versenysport biztonságtechnikájával. Egyik legjobb barátja úgy került tolókocsiba egy versenybaleset után, hogy a biztonsági versenyfelszereléseket (ülés, öv) is használta. Viszont mint utólag kiderült, ezeket a felszereléseket nem a megfelelő módon használta és ez okozta a bajt. Jan hosszan magyarázta, hogy hogyan kell beállítani a versenyülést, és ahhoz hogyan kell pozícionálni a versenyövet, hogy valóban megfelelően védje az életet.

Extrém esetben, pedig még a versenyautó átépítését is be kell vállalni, hogy a beszerelt biztonsági eszközök a megfelelő helyekre legyenek lerögzítve. Több videó-bejátszás segítségével demonstrálta, hogy milyen erők lépnek fel, illetve hatnak a pilótákra. Egy-egy ilyen baleset után bizony gyakran előfordulhat, hogy a rosszul használt biztonsági eszközök miatt több hónapos kényszerpihenőre kell menniük a versenyzőknek. Ezt pedig a legkevesebben engedhetik meg maguknak.

Az ülés és a versenyöv helyes beállítása után azonban mindenképpen a fej védelmére kell koncentrálni, hiszen az a 7 db nyakcsigolyát egy ütközés során kb. 16 kg súllyal húzza tovább. A 25 évvel ezelőtti (eredetileg szintén SIMPSON fejlesztésű) HANS-rendszer már világszerte elterjedt és jó pár versenyző életét mentette már meg.

Azonban mostanra már kifejlesztésre került az új rendszer, a HYBRID, melyet a FIA is rövid időn belül homologizált. Ennek az újfajta rendszernek a használata egyszerű és nemcsak az ostorcsapásszerű hátsó/első ütközéseknél nyújt védelmet, hanem az oldalról jövő erőhatásokat is képes kompenzálni. A sisakhoz két pontból is érkezik a rögzítés, ami maximális védelmet nyújt a nyakcsigolyáknak, illetve a fejnek, miközben az erőhatásokat az ülés irányába vezeti el.

Az előadás után a jelenlévők kipróbálhatták, kézbe vehették a termékeket és kérdéseiket közvetlenül a gyártónak tehették fel. Reményeink szerint minden érdeklődő úgy távozott, hogy ezentúl talán még tudatosabban fogja használni a versenyautóban a biztonsági rendszereket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!