Sport

2015.08.20. 20:09

Több erőt ígér a McLarennek a Honda

A gond csak az, hogy a lemaradást 120 egységnyire taksálják az éllovas Mercedeshez képest.

A gond csak az, hogy a lemaradást 120 egységnyire taksálják az éllovas Mercedeshez képest.

Idei első, valamirevaló eredményét produkálta a hungaroringi kettős pontszerzéssel a McLaren-Honda, ráadásul a japán fél részéről elhangzott ígéretek szerint Fernando Alonso és Jenson Button a folytatásban már több erőre számíthatnak. Világmegváltásra persze így sem készülhet a két klasszis...

Hétszáz embernyire

A Mogyoródon elért 6. és 8. helyezés után a Honda továbbfejlesztett hajtásláncot vet be, a nyári szünet után érkező pakk a japán gyártó szerint már 50 lóerővel erősebb lesz. A gond csak az, hogy a lemaradást – mint azt Eric Boullier, a McLaren ­sportigazgatója is kiemelte – 120 lóerőre becsülik a Mercedeshez képest.

– Csak reménykedni tudok abban, hogy a Hondánál tisztában vannak a helyzet súlyosságával. Az időbeli lemaradás hatalmas. Ha a Mercedesnél jelenleg 450-en dolgoznak, akkor a Hondának legalább 700 emberre van szüksége a hátrányunk ledolgozásához – mondta a wokingi csapat szakvezetője.

Yasuhisa Arai, a Honda Forma–1-es programjának igazgatója komoly áttörésnek nevezte, hogy a Hunga­roringen az idén először tudták leszabályozás és egyéb óvintézkedések nélkül használni a sokat szapult hajtásláncot.

A paddock-közvélemény olyannyira nem ájult el ettől, hogy egyes bennfentesek megspendírozták: a japán szakembert akár meneszthetik is a nyári szünetben, igaz, talán megmenti az a fontos tény, hogy bizalmas, közeli barátság fűzi a Honda-konszern elnökéhez, Takahiro Hachigóhoz.

Button is elismerte

Nem elhanyagolható az sem, hogy a japán félhez hasonlóan a McLarennek is van sepregetnivalója a saját háza táján. Ezt Button is elismerte a napokban: – Pozitívum, hogy Monaco óta nem éreztem olyan jónak az autót, mint a magyar futamon, de nagyon sokat kell még dolgoznunk az autón, minden egyes területen. Spában már erősebb lesz a motor, de hogyan működik majd az autó és az egész csomag, az nagy kérdés számunka – fogalmazott a 2009-es vb-első.

A nyári szünetet a kétszeres világbajnok Alonso 11 ponttal az egyéni tabella 15. helyén tölti, míg Button 6 egységgel a 17. pozícióban állomásozik.

Mészáros Sándor

Pontverseny

A Forma–1-es világbajnokság állása 10 futam után

Az élcsoport: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 202 pont, 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 181, 3. Sebestian Vettel (német, Ferrari) 160, 4. Valtteri Bottas (finn, Williams) 77, 5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 76, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 74.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!