SZON - PR cikk

2016.07.01. 08:35

Végre: itt az elnyűhetetlen HIACE utóda, az új PROACE

Immár 5 éve, hogy a Toyota beszüntette a rendkívül megbízható és végtelenül strapabíró Hiace forgalmazását. Ízig-vérig megújult utódmodelljére 2016-ig kellett várni. De megérte.

Immár 5 éve, hogy a Toyota beszüntette a rendkívül megbízható és végtelenül strapabíró Hiace forgalmazását. Ízig-vérig megújult utódmodelljére 2016-ig kellett várni. De megérte.

A Proace elődjét mindenki ismeri: a Hiace mentőautók évtizedekig szállították a magyar betegeket, megbízhatóságukról legendákat mesélnek. Áruszállító változatot ma is rengeteg vállalkozó használja, bármelyikük megmondja: az autó mindent kibír. Az utódmodell Proace igyekszik felnőni a legendás elődhöz. Forgalmazásának kezdetével már meg is érkezett Nyíregyházára.

A nyíregyházi Toyota Titánnál elérhető, kétféle felszereltségi szinten, háromféle karosszériahosszal, kétféle tengelytávval kínált új PROACE VAN modellcsaláddal a Toyota az eddiginél nagyobb mértékben fedi le az európai kishaszonjármű kategóriát.

A modellcsalád újdonsága az egyedülálló PROACE VAN Compact típus. A 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú modellváltozat a közepes méretű haszonjármű kategória legrövidebb képviselője, amely ugyanakkor új mércét állít szegmensében. Az intelligens helykihasználásnak köszönhetően a modell a „kompakt plusz” (CDV) méretű haszonjárművekével megegyező alapterületen a közepes méretű furgonokra jellemző szállítókapacitással bír. A modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitása 4,6 köbméter. Új, egyedülálló ajánlat a szegmensben.

A Medium kivitel 4,9 méteres, tengelytávja 3,2 méter. A Smart Cargo rendszerrel felszerelve a kivitel teljes raktérhossza 2,5-ről 3,7 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás 5,3 helyett 5,8 köbméter.

A legnagyobb Long kiadás tengelytávja szintén 3,2 méter, ám a nagyobb áruszállító kapacitás érdekében megnövelték a hátsó túlnyúlását, így a jármű teljes hossza eléri az 5,3 métert. A modell zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító, valamint duplafülkés és kombi kivitelben választható.

A modell raktere 2,8 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 6,1 köbméter.

Az akár kilencszemélyes kombi, az új duplafülkés áruszállító (2016 év végétől) változatok révén az új PROACE a közepes méretű furgon piac 100 százalékát lefedi.

A modellkínálat felszereltségi szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad (akár a PROACE Compact kivitelben is), vagy az új Smart Cargo rendszer, amely a kinyitható válaszfalat felemelhető első utasüléssel kombinálva további 1,16 méterrel növeli meg a raktér teljes hosszát, illetve 0,5 köbméterrel annak kapacitását.

A modell biztonsági teljesítménye megfelel a Toyota gépjárművekkel szemben támasztott, magas elvárásoknak; a modell személyszállító kivitele a közelmúltban ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP töréstesztjét. A VAN modellkínálat minden tagjához elérhető a fejlett biztonsági technológiákat kínáló Toyota Safety Sense rendszer.

Mint minden Toyota gépkocsi, az új PROACE VAN modellcsaládra is a vállalat teljes körű, hároméves /100 000 kilométeres újautó-garanciája vonatkozik.

A Proace típustól függő maximális hasznos teherbírása 1400 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 2500 kg.

Futómű

A nehezen megközelíthető terepek, például építkezési területek egyszerű elérését segíti elő a PROACE VAN modellcsaládhoz megrendelhető emelt hasmagasság (+25 mm), illetve Toyota Traction Select funkció. Utóbbi a jármű elektronikus menetstabilizáló berendezésének működését módosítva megkönnyíti a laza burkolaton történő közlekedést.

Az alapfelszereltségként kínált, kikapcsolható ESP-n felül a rendszer három speciális üzemmódot kínál, amelyek kifejezetten hóban (max. 50 km/óráig), sárban (max. 80 km/óráig) vagy homokban (max. 120 km/óráig) használhatóak.

Hajtásláncok

Az új PROACE VAN összesen ötféle hajtáslánccal rendelhető meg: az 1,6 és 2,0 literes dízelmotorok eltérő teljesítményszinteken és különböző sebességváltókkal érhetők el. A Toyota Stop & Start rendszerével felszerelt motorok az elődmodelleknél kedvezőbb CO2-kibocsátást kínálnak, az emissziós értékek a legkiválóbbak a közepes méretű furgonok (MDV) szegmensében.

Az 1,6 literes motor 95 LE teljesítményű változata ötfokozatú kézi, vagy hatfokozatú robotizált sebességváltóval társítható. Ugyanennek a motornak a nagyobb, 115 LE teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékú kiadása hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik.

A 2,0 literes turbódízel motor mindkét teljesítményszintű változatához (122 LE, illetve 150 LE) hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Ezek a motorok kifejezetten alkalmasak nagyobb terhek szállítására, köszönhetően magas, 340 Nm / 370 Nm forgatónyomatékuknak.

A csúcsmotor: a kétliteres motor hatfokozatú automata sebességváltóval, 400 Nm nyomatékú, 128 kW/174 LE teljesítményű kivitelben az új PROACE VAN modellcsalád legnagyobb teljesítményű tagja.

 

Az új Proace már rendelhető a Toyota Titán nyíregyházi bemutatótermében, a Debreceni út 222. szám alatt.

Árak és felszereltségek ITT!

A Stop & Start funkcióval felszerelt Proace motorok átlagos CO2-kibocsátása 133-155 g/km, az üzemanyag-fogyasztás 5,1-5,9 l/100km.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában