Autó - Motor

2014.05.27. 17:52

Igazi adok-kapok verseny volt!

Beszélgetés Balogh Bence gyorsasági autóversenyzővel a Salzburgringi verseny után.

Beszélgetés Balogh Bence gyorsasági autóversenyzővel a Salzburgringi verseny után.

Mindkét Salzburgi futamot megnyerted a hétvégén. Mesélj nekünk az élményeidről. Kezdjük a pályával. Hogy tetszett?

- Nagyon szép a pálya és a környezete. Ez még a régi stílusú pályák közé tartozik, stílusában a régi Nürburgringre hasonlít inkább. Döntött kanyarok, keskeny egyenesek, minimális bukótér. A Salzburgring most is „hozta a formáját”. Tíz autóval mentünk (mi magyarok) és ebből ötöt javítani kell, egy pedig totalkáros.

Milyen volt a rendezés?

- Megadták a módját az osztrákok, nagyon szép rendezvényt hoztak össze. Sok ezer ember látogatott el a hétvégén a pályára megnézni a WTCC mezőnyét. Éltem meghatározó motorsportos élménye, illetve rendezvénye volt.

Mondj egy pár szót kérlek az első futamról. A negyedik helyen kvalifikáltál, hogyan sikerült megszerezned az első helyet?

- Már az elején sikerült az első négy autónak leszakadni a mezőnyről. Ezt követően mi egymást között igaz autóverseny produkáltunk a nézőknek. Sokáig autóztam a harmadik-negyedik hely környékén és figyeltem, hogy mi történik elől. A versenytáv végéhez közeledve ritmust váltottam és gyorsan felzárkóztam a második helyre. Frederic nem adta könnyen az első helyet, vele meggyűlt a bajom, de rajta is gyorsan átrágtam magam. Nyitott volt az eredmény alakulása a kockás zászló leintéséig, szoros, igazi adok-kapok verseny volt. Nagyon élveztem.

A második futamon a fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről rajtoltál. Hogyan sikerült nyerned ezen a pályán ilyen hátrányból?

- Jól sikerült a rajtom, már ott javítottam egy pár pozíciót, a sikán után szerencsésen elkerültem egy balesetet és máris a harmadik helyen találtam magam. A két előttem menő pilótát csak azért előztem meg gyorsan, mert nem akartam magamra húzni a többieket, akik egy kicsit leszakadtak tőlünk a sikánban történt kalamajka miatt. A harmadik körtől átvettem a vezetést, kiépítettem egy kis előnyt és ezek után már nem kockáztattam, vigyáztam a gumikra.

Újoncként az eddigi hat futam felét megnyerted. Pole pozíció nélkül, most éppen a nyolcadik helyről indulva. Te minek tulajdonítod ezeket az eredményeket?

- Ezen már én is gondolkodtam. Szerintem a motorversenyzői múltamnak köszönhetem, hogy jó eredményeket érek el a versenyeken, annak ellenére, hogy még sokat kell vezetéstechnikában fejlődnöm. Az elmúlt 10 évben szinte kizárólag kispályán versenyeztem motorral, aminek az a sajátossága, hogy nagyon kevés lehetőséged van az előzésre. Ha pedig esélyt látsz rá, akkor azt gondolkodás nélkül ki kell használni, mert nem lehetsz benne biztos, hogy lesz még rá alkalmad. Meg kellett tanulnom ezeket a lehetőségeket megbecsülni és kihasználni. Az autózás nagypályán ehhez képeset gyerekjáték. Nem is gondolkodom, csak csinálom reflexből, amit motoron megtanultam. A 10 éves versenyzői rutinom abban is segít, hogy nem stresszelem magam szét versenyhelyzetben. A versenyek eredménye nagyrészt fejben dől el. Ha ott nincs rend, akkor hiába vagy gyors az időmérőn, nem te leszel első a versenyen.

Mik a további terveid?

- Fejlődni, fejlődni és még egyszer fejlődni. Tőzsér Áron segít most nekem abban, hogy a hiányzó tizedmásodperceket lefaragjuk. Sok munka vár még rám. Addig is viszont, ha lehetőségem lesz arra, hogy versenyt nyerjek, akkor biztosan ki fogom használni. Nem tudom, mit hoz a jövő év. Angliába készülök egyetemre, mérnöknek fogok tanulni és a versenyzésem attól függ majd, hogy hogyan tudom azt összeegyeztetni az iskolával.

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!