Helyi közélet

2009.09.24. 14:19

Verseny helyett együttműködés

<p>Egyre gyakrabban esik sz&#243; az iskol&#225;kban,<br /> illetve a m&#233;di&#225;ban a kooperat&#237;v<br /> tanul&#225;si form&#225;kr&#243;l, a sz&#252;l&#337;k<br /> jelent&#337;s r&#233;sze azonban aligha tudja, mit is<br /> jelentenek ezek a szavak pontosan.</p>

A kooperatív tanulás nemcsak

tanítási módszer, hanem

filozófia is: kölcsönös

tiszteletre alapozott

együttműködést és a

közösség minden tagjának

egyéni teljesítményét

előtérbe állító

szemléletet jelent. Ellentétben

áll a versenyszellem

hangsúlyozásával, ahol az

egyének a csoport többi tagját

igyekeznek túlszárnyalni.

Előfeltétele a közösség

tagjai közötti létrejövő

konszenzus. Az eddigi tapasztalatok azt

mutatják, hogy a kooperatív

tanulást alkalmazó tanulók a

„verseny helyett

együttműködést”

hirdető szemléletet átviszik az

élet más területeire is, ami

alapvetően meghatározza az emberekkel

való kapcsolatukat.

A legújabb pedagógiai és

pszichológiai kutatások azt

igazolják, hogy a hagyományos,

túlnyomórészt frontális

tanulási formák nem felelnek meg a mai

társadalom igényeinek, nem

készítik fel a felnövekvő

nemzedékeket a modern, tudás alapú

társadalomban való aktív

részvételre. A tanulók a

csoportmunka keretében közösen

dolgoznak, ez együttes felelősséget

jelent a csoport eredményéért,

tehát nemcsak a saját, hanem a

csoporttársak munkájáért

is.

- Palicz István -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában