Hajdú-Bihar

2013.02.19. 14:43

Gyorsforgalmik: egyet előre, kettőt hátra

Hajdú-Bihar - Az "új keleti" nyomvonal tervét a környezetvédelmi hatóság elutasította. "Valószínűsíthető, hogy az idén se fog elkészülni az észak-erdélyi autópálya Bors és Berettyószéplak közötti szakasza" - nyilatkozta Cseke Attila RMDSZ-es politikus február 6-án az Erdély Onilne-nak azután, hogy a költségvetés-tervezet vitáján mindössze egy módosító indítványt fogadott el a testület a Bihar megyei infrastrukturális jellegű beruházások folytatására vonatkozóan, s abban nincs a beruházás befejezésére elegendő keret.

Hajdú-Bihar - Az "új keleti" nyomvonal tervét a környezetvédelmi hatóság elutasította. "Valószínűsíthető, hogy az idén se fog elkészülni az észak-erdélyi autópálya Bors és Berettyószéplak közötti szakasza" - nyilatkozta Cseke Attila RMDSZ-es politikus február 6-án az Erdély Onilne-nak azután, hogy a költségvetés-tervezet vitáján mindössze egy módosító indítványt fogadott el a testület a Bihar megyei infrastrukturális jellegű beruházások folytatására vonatkozóan, s abban nincs a beruházás befejezésére elegendő keret.S, hogy ez miért érdekes Hajdú-Biharban? Mert ehhez az észak-erdélyi autópályához kapcsolódna az évek óta napirenden lévő M4-es Berettyóújfalutól határig tartó szakasza, melynek elkészülésétől a térség gazdasági fellendülését (is) várják az ott élők. Kíváncsiak voltunk vajon befolyásolhatják-e a határontúli fejlemények az itteni szakasz megépülését, illetve milyen fázisban van jelenleg-e beruházás. Kérdéseinket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (NIF) címeztük.

A következő ciklusban

Loppert Dániel kommunikációs vezető válaszaiból kiderült, a hazai fél egyelőre a 2012. december 7-i magyar-román munkacsoport ülésén elhangzottakhoz tartja magát: "a román delegáció vezetője akkor kijelentette, hogy közvetlenül a határhoz csatlakozó szakasz 2013-ban meg fog épülni." - Ezt megcáfoló hivatalos tájékoztatás nem áll rendelkezésünkre - tette hozzá a NIF szakembere.

Válaszából kiderült továbbá, hogy az említett, Berettyóújfalu, Szentpéterszeg, Gáborján, Hencida, Váncsod és Bojt érintésével Nagykerekiig tartó szakaszra jogerős és végrehajtható építési engedéllyel, illetve befejezett kiviteli tervvel rendelkeznek. "A nyomvonallal érintett települések rendezési terveinek módosítása megtörtént, a módosított tervek hatályosak, a polgármesteri hivatalokban is megtekinthetőek. A területszerzés folyamatban van" - írta lapunknak küldött válaszában.

Tehát, ha a román fél nem is, a magyar mindenképp belekezd az autópálya építésbe, amennyiben a "forrás rendelkezésre áll". S, hogy ez mikor lesz? Amikor a munkák is elkezdődhetnek, azaz "a következő uniós költségvetési ciklusban".

M4-es számokban

  • 32 kilométernyi szakaszon (Berettyóújfalu-Nagykereki)
  • 2x2 forgalmi sávot építenek
  • 4 csomóponttal,
  • 1 autópálya-üzemmérnökség Berettyóújfalu térségében (valószínűleg egy autópálya-rendőrség is)
  • 1 komplex pihenőhely létrehozása várható a román országhatárnál
  • - HBN-FÁ -

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!