2013.03.06. 18:16
Állomásokat, peronokat újítanak fel
Debrecen, Budapest - A 160 kilométeres sebesség eléréshez újabb rendszereket kell kiépíteni.
Debrecen, Budapest - A 160 kilométeres sebesség eléréshez újabb rendszereket kell kiépíteni.
A vasúti pályaszakaszok felújítása 85 százalékos támogatottság mellett uniós forrásokból valósul meg. A tervek szerint öt év múlva már a teljes Budapest-Debrecen vonalon kényelmesen utazhatunk.
A Szajol-Püspökladány közötti szakaszon a komplex vasúti fejlesztés részeként átépítik a karcagi és a püspökladányi állomásokat, peronokat újítanak fel, akadálymentesítenek és szélesítenek ki, vezetékeket cserélnek. A fejlesztés részeként a felújított állomások új utas-tájékoztató rendszert is kapnak. A beruházás részeként útépítési munkálatokat is végeznek. Ennek része az több külön szintű kereszteződés is, amely Törökszentmiklóson, Karcagpusztán, Karcagon és Püspökladányban épül meg.
– Erre azért van szükség, mert több településen is átmegy a vasúti pálya. A Budapest-Debrecen közötti szakaszon ez naponta mintegy 120 vonatot jelent, ami azt jelenti, hogy a közúti sorompó – például Törökszentmiklóson − mintegy 6 órán át zárva tart, akadályozva ezzel a közúti forgalmat, a mentők, tűzoltók és az autósok közlekedését, közvetve a városok működését, éltét. Éppen ezért arra törekszünk, hogy ezek a külön szintű kereszteződések mihamarabb elkészüljenek. A karcagi és a püspökladányi (Mikszáth K. út) létesítményeket idén átadják a forgalomnak. – mondta Loppert Dániel.
A kommunikációs vezető elmondta, hogy a Szajol-Püspökladány vonal mellett a Szolnok-Szajol közötti, mintegy 6 km-es szakasz felújítása is elkezdődik majd az idén. Most folyik a közbeszerzési eljárás.
Loppert Dániel utalt arra, hogy a tervezett 160 km/órás sebességet akkor érhetik majd el a vonatok, ha kiépítenek még úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert, amelynek a megvalósítása azonban további egy-másfél évet vesz majd igénybe. Azt pedig, hogy mely vonatok közlekednek majd ezzel a sebességgel a Máv határozza meg.
HBN-KER