Hajdú-Bihar

2014.12.04. 07:29

Jegyzet: Nem semmi...

<em>„Mintha mi sem történt volna” – így a kereskedők. „Sajnos nem ért célba az üzenet” – mondják a múlt heti „Ne vásárolj semmit!” nap csalódott „igehirdetői”, akiknek úgy tűnik, az idén sem sikerült jobb belátásra bírniuk a hazai fogyasztói társadalmat: úgy bevásároltak a hölgyek és urak november utolsó péntekén (is) hétvégére, mint annak a rendje!</em> Palicz István jegyzete.

„Mintha mi sem történt volna” – így a kereskedők. „Sajnos nem ért célba az üzenet” – mondják a múlt heti „Ne vásárolj semmit!” nap csalódott „igehirdetői”, akiknek úgy tűnik, az idén sem sikerült jobb belátásra bírniuk a hazai fogyasztói társadalmat: úgy bevásároltak a hölgyek és urak november utolsó péntekén (is) hétvégére, mint annak a rendje! Palicz István jegyzete.

Szerintem csak akkor lehetne sikeres ez a kampány, ha engedelmességre kényszerítenék az embereket, azaz a világnapon bezárnának az üzletek. Ezt persze senki sem kíván(hat)ja, hiszen a felhívás alapvetően a vásárlók bölcs belátására apellál.

Egyébként már maga a jelmondat is megtévesztő, hiszen az apró betűs részből azonnal kiderül: szó sincs arról, hogy semmit ne tegyünk aznap a kosarunkba, mindössze azt üzeni a „tiltás”, hogy ne költekezzünk feleslegesen, mértéktelenül, pazarlóan – sem a világnapon, sem az esztendő többi napján. Ezzel egyet lehet érteni, hiszen ha tudatosan költünk, több marad a pénztárcánkban, és kevesebb holmi, élelmiszer landol a kukában. A hatásfoka persze ennek a kampánynak is hasonló a „ne dohányozz–ne szemetelj–ne drogozz” akciókéhoz: alig több pusztába kiáltott szavaknál.

A kereskedelemben dolgozó húgom mesélte, hogy egy-egy piros betűs ünnep előtt úgy „feltankolnak” a kedves vásárlók, mintha hetekre hirdettek volna zárórát. A hangsúly valóban a szemléletváltoz(tat)áson van, ez a siker kulcsa.

Első hallásra pesszimizmusra adhatna okot a legfrissebb felmérés, miszerint az idén többet költenek a vásárlók a karácsonyi ajándékozásra és előkészületekre, de pánikra semmi ok. „Jó” hír, hogy valójában nem vásárolunk többet, csak a termékek ára emelkedett...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!