HAON Sziréna

2012.09.23. 19:25

Autómentes nap Debrecenben!

Debrecen - Fontos, hogy a nagyköltségű, viszonylag rövid kerékpárutakat eredményező beruházások mellett a kisebb ráfordítást igénylő, kevésbé látványos, de bicikliút-hálózatot nagyban növelő elképzelések is megvalósuljanak, legyen rá pályázati forrás – mondta a Naplónak Hevesi Edit, a vasárnapi Déri tér előtti hasznos és szórakoztató programokat egyaránt felvonultató kerékpáros rendezvényen.

Debrecen - Fontos, hogy a nagyköltségű, viszonylag rövid kerékpárutakat eredményező beruházások mellett a kisebb ráfordítást igénylő, kevésbé látványos, de bicikliút-hálózatot nagyban növelő elképzelések is megvalósuljanak, legyen rá pályázati forrás – mondta a Naplónak Hevesi Edit, a vasárnapi Déri tér előtti hasznos és szórakoztató programokat egyaránt felvonultató kerékpáros rendezvényen.A Magyar Kerékpárosklub területi vezetője ezzel arra utalt, hogy például az egyirányú utcákban – ahol az megengedhető – tegyék lehetővé a kétirányú biciklis közlekedést, ennek érdekében helyezzék ki a kellő táblákat, fessék fel a szükséges útburkolati jeleket.

Mint ismeretes, egy tavalyi KRESZ-módosítás értelmében az egyirányú utcákban kerékpárral már csak megengedő tábla esetén szabad közlekedni a forgalommal szemben. Debrecenben sok egyirányú utca található, ilyen jelzés azonban sehol sincs, még ott sem, ahol az úttest szélessége és más adottságok megengednék.

Hevesi Edit szerint nem csak önálló bicikliútban, hanem más lehetőségekben, például kerékpáros nyomban is gondolkodni kellene. Ez utóbbi feltűnő sárga színnel jelöli ki az úttesten a biciklis közlekedésre ajánlott felületet, jól jelezve a többi közlekedőnek azt, hogy számítsanak kerékpárosra. Debrecenben egyelőre ilyen jelzés sincsen.

Csak rugalmasan!

A meglévő kerékpárutaknak örülnek a biciklisek, de azért ezek a szakaszok egyelőre „lógnak a levegőben”, vagyis nem alkotnak hálózatot. A következő beruházások során a meglévő utakat érdemes folytatni, növelni – válaszolta a „merre tovább” kérdésére Hevesi Edit, felhívva a figyelmet arra, hogy például a Böszörményi úton megépült az út, de arra az Akadémia utcáról és a többi, Böszörményi úti bekötő útból nem lehet egyszerűen ráhajtani. A legfontosabb – hangsúlyozta –, hogy a következő pályázati ciklusban egyaránt legyen forrás a kisebb és nagyobb volumenű bővítésre, az önkormányzat pedig rugalmasabban kezelje a különféle elképzeléseket.

 

HBN-RaL

 

 

A zsebünknél is fontosabb

Bár erről nincs számszerű adat, a klub tapasztalatai alapján ma már a lakosság tíz százaléka használ rendszeresen biciklit, ami jelentős ugrás a tíz évvel ezelőtti viszonyokhoz képest. Érdekes, hogy szerintük a változás szempontjából a legfontosabb nem az üzemanyagárak drágulása, hanem az egészségesebb életmód.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!