peca

2020.10.03. 07:00

Sanci, az eddigi rekordponty

Legalább egy órán át kellett fárasztani a harminc kilogrammnál súlyosabb pontyot.

Fotó: Szarvas Gábor

Rekordhalat akasztott a napokban a székelyi Őzetanya bojlistaván a Papon élő Kelemen Zoltán.

Ciripelt a kapásjelző

Hogy miért is volt olyan különleges az a ponty, arról Bukovinszki István tógazda tájékoztatta a szerkesztőségünket.

– A kapitális ponty súlya 30,325 kilogramm volt. A horgászok évente legalább kétszer kifogják. Az a szokás nálunk, ha kifognak a vendégek egy 20 kilogramm feletti halat, azt chippel látjuk el, és nevet is kap. Ez a 20-25 éves rekordponty egykoron a San­ci nevet kapta, s legutóbb júniusban fogták ki a horgászok, akkor a mérlegen 28,70 kilogrammot nyomott, azóta ennyit fejlődött.

Sanci megfogásának körülményeit Szarvas Gábor, Kelemen Zoltán sógora idézte fel lapunk számára. A két férfi legalább 15 éve együtt jár horgászni, gyakran várják Őzetanyán a halak kapását.

– Általában péntek délutántól vasárnap délelőttig szoktunk kibérelni Őzetanyán horgászhelyet. Most a 18-as állásnál horgásztunk. Minimálisan etettünk bojlival, magokat nem szórtunk a vízbe. Csónakkal vittük be a készséget a parttól úgy hetven méterre a törésmeder közelébe. Az etetés helyétől 1,5-2 méterre lehetett az a szerelék, amin a kapásjelző szombat hajnalban 1 óra 40 perc körül ciripelni kezdett, s felébresztett bennünket. Már a bevágáskor érezte Zoltán, hogy ez bizony hatalmas hal lesz, s aztán a fárasztáskor ez be is bizonyosodott, mert legalább egy órát kellett vele küzdeni, mire végül lefényképezhettük – mesélte Szarvas Gábor.

– Azonnal szóltunk a halőrnek, aki jött is mérlegelni, s a chip alapján megtudtuk a hal nevét is. Gyakran fogtunk már 15-20 kilogrammos halakat, a rekordot nekünk is Sanci jelenti, nagy élmény volt a megfogása.