be a gallér mögé!

2021.01.02. 09:22

A bor a legnépszerűbb ünnepi ital

Kevesebbet költöttünk alkoholra, mint egy évvel korábban.

Km

Forrás: shutterstock

A hazai online italvásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu november 23. – december 23. között, 13 153 vásárlás adatai alapján. A 7-es lista élére 18 százalékkal a bor került. Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital, önmagában nem meglepő, de ha mellévesszük a tényt, hogy a magyar borászatok alig vannak felkészülve az online értékesítésre, már meglepőbb a helyezés.

A második helyre a whisky került. A kategórián belül a Jack Daniel’s toronymagasan vezet 35 százalékkal, az élbolyban van még a Chivas Regal és a Jim Beam is. A harmadik helyre a likőrök kerültek, a negyedikre a pálinka. Utóbbiak közül az Illúzió a legnépszerűbb, ezt követve az Árpád pálinka és a Panyolai.

A kisüzemi sörök állnak nyerésre

Az online vásárolt italok listájának ötödik helyére a sör került. A hazai piacon egyre népszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják ezt a kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük, akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre online vásárlás esetén. A nagyüzemi márkákon belül a Heineken van az élen, majd jön a Dreher és az Arany Ászok. Új belépő a hatodik helyen lévő rum kategória: itt a Havana Club és Bacardi azonos eredményt értek el, egyaránt 120-120 vásárló választotta. A hetedik helyre került a vodka, a kategória győztese az Absolut, a dobogó második helyére a Grey Goose, a harmadikra a Beluga került. A pandémia rányomta bélyegét arra is, hogy mennyit költünk alkoholos italra. Míg 2019-ben egy üveg italra átlagosan 8735 forintot szántunk, tavaly már csak 6853 forintot.

KM

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában