Helyi közélet

2009.09.24. 14:18

Krisztusi pedagógia korszerű taneszközökkel

<p>Ny&#237;regyh&#225;za - Projektind&#237;t&#243; a<br /> g&#246;r&#246;g&#246;kn&#233;l: digit&#225;lis<br /> technik&#225;val folyik az<br /> &#233;rt&#233;k&#337;rz&#233;s az egyh&#225;zi<br /> iskol&#225;ban.</p>

Az egyházi intézményeket gyakran

bélyegzik meg az elmarasztaló

„konzervatív” jelzővel. Ezt

azonban egyértelműen megcáfolta a

napokban a nyíregyházi Szent

Miklós Görög Katolikus Óvoda

és Általános Iskola, a

többcélú közoktatási

intézmény fenntartója ugyanis

sikeresen pályázott a

TÁMOP pályázaton, amely

korszerű oktatási

lehetőségek tárházát

nyitja meg a tanulók és

tanítók számára.

Minderről a Hittudományi

Főiskolán tartott

projektindító napon beszélt

Szabó Bernát Sándorné

igazgató.

– Az egyház

küldetéséből fakadóan

több mint 2000 év óta ismereteket

közvetít, nevel és tanít. Az

emberiség hajnalától kezdve

belénk oltott igény és

küldetés a megszerzett ismeretek

áthagyományozása az utókor

számára, a

kultúraközvetítés. 996

óta a Szent Márton hegyi (pannonhalmi)

bencés kolostor által indítottan

szervezett az intézményes nevelés

nálunk is. Az első iskolákat a

katolikus egyháznak köszönhetjük.

Az ember, az emberiség

felemelkedésének kulcsa ma is a

tudás. A fél évszázadnyi

„kényszerszünet” után is

igény van jó értelembe vett

konzervatív, értékőrző

nevelésre. Ma is küldetést

teljesítenek az egyházi

intézmények: a hit-és

erkölcstan mellett ugyanazokat a

tudományos, korszerű tantárgyi

alapismeretek közvetítik, mint

bármelyik más hasonló

oktatási intézmény, ám

náluk a fő hangsúly a

nevelésen van – mesélte

Szabó Bernát

Sándorné.

– Nem vagyunk maradiak! – érvelt

tovább az igazgatónő,

hozzátéve: több mint tíz

éve oktatnak informatikát,

kommunikációs ismereteket, és a

művészetek világában is

jártasak a katolikus iskola diákjai.

– Célunk, hogy tanítványaink

teljes értékű, harmonikus

személyiséggé váljanak, s a

megszerzett, korszerű tudásukat a

„jó” szolgálatába

állítsák. A krisztusi

pedagógiától nem tudunk

jobbat kitalálni, mely a gyengék

felkarolására,

megsegítésére sarkall

bennünket. Mindannyiunk érdeke, hogy

gyermekeink olyan iskolákban tanulhassanak, ahol

egyéni képességeiket

messzemenőkig figyelembe véve oktatnak,

és mégis azonos esélyekkel indul

minden diák. A mai korszerű fogalmak, mint

például az integráció

(együttnevelés), inkluzív

(befogadó) pedagógia, kooperatív

(megsegítő) technika nekünk nem

új fogalmak, a ma

pedagógusától is elvárt

dolog az odafigyelés és

segítés.

Az uniós pályázatok ezeket az

elvárt pedagógusi attitűdöket

ébresztik fel újra a programba

bekapcsolódó nevelőkben, ehhez a

szakmai fejlődéshez és korszerű

eszközök beszerzéséhez

biztosít anyagi fedezetet a „Kompetencia

alapú oktatás, egyenlő

hozzáférés –

Innovatív intézményekben”

(TÁMOP – 3.1.4) pályázat. A

Hajdúdorogi Püspöki Hivatal, mint

fenntartó pályázott és

nyert a pályázaton, a dorogi

intézményekkel konzorciumban

Nyíregyházán az

általános iskola 25 millió

forintot, az óvoda 6 millió forintot

fordíthat pedagógus

továbbképzésekre és a

korszerű digitális eszközök

és ismerethordozók

beszerzésére, a katolikus szellemű

nevelés megőrzése mellett

korszerű

oktatástechnológiával a

kompetencia alapú oktatást,

nevelést,

személyiségfejlesztést

megvalósítására.

- Palicz István -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában