Helyi közélet

2011.07.14. 06:55

Tárd ki ablakod!

Tízezren léptek be január óta a Kormányablak kapuján, a megyei kormányhivatal internetes portáljának látogatószáma pedig meghaladta a 460 ezret. <strong>Palicz István jegyzete</strong>

Tízezren léptek be január óta a Kormányablak kapuján, a megyei kormányhivatal internetes portáljának látogatószáma pedig meghaladta a 460 ezret. Palicz István jegyzete Hangzatos számok ezek a kormány általános hatáskörű, multifunkciós szabolcsi szervétől, amely születésekor a területi államigazgatás hatékonyságának és átláthatóságának javítását, valamint a „bürokratikus csápok” összehangolt és nem utolsó sorban költségtakarékos (együtt)működését tűzte ki célul az emberközpontúság jegyében, a „szolgáltató állam” szellemében.

Nem vitás: jelentős lépés ez a magyar államigazgatásban, hiszen ki ne vágyna arra, hogy ügyes-bajos hivatali ügyeit egy helyen, egy napon és lehetőleg „egy lapon” intézhesse el, ráadásul kényszer szabadnap nélkül, a késő estig tartó nyitva tartásnak köszönhetően? Az egyablakos ügyintézés sajnos még évekig várat magára, addig pedig párhuzamosan működik a régi és az új bürokratikus gépezet, ami nem éppen a spórolás és a hatékonyság irányába mutat.

Egy dolgozóra kevesebb mint 10 ügyfél jutott 12 óra alatt

Az elismerésre méltó számadat láttán kissé méltatlan számítgatásokba kezdtem: a 10 ezer ügyfélnek 134 munkanapon összesen 8 kormánytisztviselő igyekezett a segítségére lenni. Naponta tehát átlagosan 74-en „néztek be” az Ablakon, így egy dolgozóra kevesebb mint 10 ügyfél jutott 12 óra alatt, az emberek felét ráadásul egy általános tájékoztatás után továbbküldték.

Úgy vélem, a Kormányablaknak mihamarabb az érdemi ügyintézések centrumává kell válnia ahhoz, hogy ne csak létezni, működni is tudjon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában