Helyi közélet

2016.01.10. 10:02

Ilyen nincs! Három pontyot fogott egyszerre a bottal

Székely-Őzetanya - Később kiderült, a halak összeakadva az összes beszakadt szerelést összeszedték.

„Ilyen nincs. Biztos, hogy az életben csak egyszer lehet valakinek ilyen szerencséje” – lelkendezett Tanyi József debreceni horgász barátom a közelmúltban. Nos, igen!

Utoljára maradtak a botok

A történet lényege, hogy Jóska barátom már többször vendégül látott horgásztanyáján, a Hortobágy melletti Kadarcson, ezért viszonzásul meghívtam Székely-Őzetanya bojlis tavára. Október ­második felében, kedvező ­időjárás közepette mindössze egy napra látogattunk ki a vízre.

Nagyon szerettem volna, ha akaszt egy-két kapitális példányt. Nem csalódtunk. Nagyon jól telt a nap. Fogott egy 7-es nyurgát, egy 4 és egy 9 kg-os tükröst. Már jócskán szürkült, mikor úgy döntöttünk, indulunk haza. Mindent jól elpakoltunk, összeszereltük a bottartókat. Legalulra került a kocsiban a pontymatrac. S mint a jó horgász, utoljára vettük ki a botokat.

Hol ide, hol oda húzott

Már csak egy, a stégre letett botunk maradt, amit Jóska barátom felesége kezdett kitekerni. Jött is egy ideig kifelé a szerelés, majd hirtelen megállt. „Megakadt!” – jegyezte meg a férj. „Az nem lehet, hiszen itt nincsenek akadók” – reagáltam a megjegyzésre.

A férj vette kezébe a botot, a zsinór feszült, de tényleg meg sem mozdult. Egy idő után mégis lassan lehetett tekerni, de nem volt egyértelmű a húzás. Azért érzékelhető volt, hogy van valami a horgon. Jó időbe tellett, míg közel ért a parthoz. Az volt a furcsa, hogy „teljesen szabálytalanul”, hol ide, hol oda húzott.

Úgy tizenöt perc után lehetett látni a halat, csakhogy nem egyet, hanem kettőt, a saját horogra akadt mellett ugyanis egy „kantáros” is jött. A szákolás után derült ki, hogy még egy „aktív” zsinór van a vízen, vagyis még egy hal van valahol, ami szintén rá volt akadva a szerelékre. Nagy nehezen, kézzel húzva zsinórt sikerült a partközelbe hozni és megmeríteni a harmadik pontyot is.

A halak mérlegelés nélkül azonnal visszakerültek a vízbe. Otthon a gubancot szétszedve négy leszakadt szerelést bontottunk ki. Úgy tűnik, az a két szerencsétlen jószág összeakadva az összes beszakadt szerelést összeszedte. Köszönjük, Őzetanya, köszönjük, természet!