2016.04.25. 14:00
Várom az ajánlatokat!
Dönteni kell a nagy lomha sorsáról: felújítjuk, vagy lecseréljük? A családi autó motorja gyári értékeket mutat, de a futóműbe 12 év alatt csak belehajtottunk 80 ezer kilométert, és a külseje sem makulátlan. Pusztai Sándor jegyzete.
Dönteni kell a nagy lomha sorsáról: felújítjuk, vagy lecseréljük? A családi autó motorja gyári értékeket mutat, de a futóműbe 12 év alatt csak belehajtottunk 80 ezer kilométert, és a külseje sem makulátlan. Pusztai Sándor jegyzete.
A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége szeretné elérni, hogy csak 8 évnél fiatalabb autókat hozzanak be az országba. Érvelésük szerint öregek és rossz állapotúak a behozott használt gépkocsik. Egyszer pedig már jóllakatta őket az állam, amikor bevezette a regisztrációs adó nevű piacvédelmi sarcot. Az igazság inkább az lehet, hogy amíg az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt. Amíg Józsi 2 évente viszi szerelőhöz autóját, Hans évente kétszer, tehát az egyik érv kilőve. A felújítás és a csere nagyjából hasonló összeget emészt fel, csak hát akkor 17 éves kocsi helyett 10 évessel közlekednénk, így a másik érv is elbukott. Mi legyen a megoldás? Szerintem a kereskedők adják az új autókat 2 millió forint alatti áron, így nem szennyezzük a levegőt, korszerű autókkal járunk, teljesülhet tehát a vágyuk, és még azt is elkönyvelhetik, hogy áldozatokat hoztak a nemes célért.
- Pusztai Sándor -