Helyi közélet

2016.05.15. 16:30

Minden horgászhely foglalt volt

Nyíregyháza - A vendégek győztese megfogadta a tévécsatorna ötleteit és a kollégák tanácsait.

Nagy üzem volt az elmúlt szombaton a sóstói tavaknál, hiszen minden horgászhely foglalt volt. A korábbi évek hagyományainak megfelelően ugyanis ismét nyílt nemzetközi versenyt rendezett a Nyíregyháza-Sóstó Gyógyfürdői Horgász Egyesület.

Szakítani kellett a damilt

Teremi Tamás és Oláh Csaba a Krúdy Vigadónál lévő partrészt, a kiépített lépcsőt húzta ki a sorsoláskor. Mikor odaértünk, Teremi Tamás éppen szerelt, mert nem sokkal korábban kapása volt, s a ponty a bevágás után bevette magát a nádasba, s nem volt mit tenni, szakítani kellett a damilt.

Csakhogy beszélgetésre most sem jutott idő, mert a másik botja jelzett éppen kapást. Mikor már a szákban volt az első kifogott ponty, már nyugodtan tudtunk beszélgetni.

– Barátok vagyunk, együtt járunk horgászni. Visszatérő hely Tokaj, Rakamaz, a leveleki víztározó, már Tatára is elutaztunk három napra – mesélte Teremi Tamás és Oláh Csaba. – Eljöttünk erre a versenyre tavaly és tavalyelőtt is, sajnos nem értünk el semmilyen említésre méltó eredményt. Mindig reménykedünk, hogy talán majd most.

A Blaha Lujza sétányon a nyíregyházi büntetés-végrehajtási intézet munkatársai várták a halak kapását. Szilágyi Szilveszter nemigen unatkozott, hiszen néhány óra alatt 9-10 pontyot is megfogott a kollégák nagy bosszankodására.

– Tavaly semmit sem fogtam, de most kijött a lépés, köszönhetően a Fishing and Hunting tévécsatorna adásainak és a munkatársaim hasznos tanácsainak. Az etetőanyag sima gyári készítmény, de a csalit titkos recept alapján magam készítettem. Tulajdonképpen még kezdőnek számítok, hiszen csupán 2-3 éve járok horgászni – árulta el Szilveszter.

A büntetés-végrehajtási intézet munkatársai a főnököt sem hagyták otthon, Drotár Zsolt bv. ezredes, a nyíregyházi intézet parancsnoka is áztatta a damilt a versenyen. Mit áztatta! Kérésünkre megmutatta azt pontyot, amit korábban fogott, aztán pedig azt is láthattuk, amint egy termetes kárászt húzott ki a partra.

– Évek óta részt veszünk a kollégákkal ezen a versenyen. Úgy gondolom, a kikapcsolódás mellett kiváló program csapatépítésre is ez a rendezvény. Ritkán szoktam horgászni, én inkább a vadászat híve vagyok. Anyai nagyapám nagy vadász volt, tőle örököltem a vadászat szenvedélyét. De térjünk vissza a horgászatra! Megfogtam a becsületpontyot, úgy érzem, megtettem, ami a kötelességem. A kárász az már csak ráadás – tette hozzá a parancsnok.

Eredmények

Felnőttek: Kóczán István (44,5 kg), II. Teremi Tamás (16,6 kg, a legnagyobb hal: 6,9 kg-os amur), III. Büdi László (15,3 kg)

Vendégek: I. Szilágyi Szilveszter (Büntetés-végrehajtás, 39 kg), II. Tolnai Ferenc (Katasztrófavédelem, 25,5 kg), III. Sepa Tamás (Büntetés-végrehajtás, 13 kg)

Gyermekek: I. Ádám Norbert (6 kg), Fekete Levente (6 kg), II. Tolnai Ákos (4 kg)